W ramach programu Google Ad Grants, organizacja non-profit może korzystać z reklam tekstowych Google Ads (Google Adwords), które wyświetlają się w wyszukiwarce Google po wpisaniu określonych fraz przez użytkownika.
Każda kwalifikująca się organizacja ma dostęp do maksymalnie 10 000 dolarów miesięcznie w formie budżetu reklamowego przez czas nieokreślony (dopóki konto jest zgodne z Polityką Google Ad Grants).
Reklama Google Ad Grants
Z reklamami tekstowymi Google spotykamy się na co dzień w czasie korzystania z wyszukiwarki Google. Sponsorowane linki pojawiają się w wynikach wyszukiwania na górze i dole strony. Zazwyczaj są to pierwsze dwa lub trzy wyniki wyszukiwania.
Reklamy Google Adwords różnią się od organicznych wyników jedynie dopiskiem 'reklama' obok linku do strony.
Jak szybko pojawi się reklama?
Kampania tekstowa Google jest obecnie jedną z najszybszych form marketingu internetowego. W przeciwieństwie do procesu pozycjonowania strony (SEO), które może zająć miesiące, efekty Google Ads w postaci reklamy tekstowej można zobaczyć natychmiastowo. Samą kampanię reklamową możemy uruchomić z dnia na dzień, przez co widoczność naszej strony internetowej wzrasta od razu.
Korzyści przystąpienia do programu Google Ad Grants
Google Ad Grants pomaga organizacjom non-profit informować świat o ich misji.
W ramach programu, możesz promować inicjatywy, pozyskiwać darczyńców, pomagać Twoim podopiecznym, rekrutować wolontariuszy, przyciągać ofiarodawców i realizować nowe projektu.
Prawidłowe konfigurowanie reklamy zgodnej z Polityką Google Ad Grants
Konfigurowanie reklamy tekstowej polega na określeniu dla danej strony internetowej fraz kluczowych, tj. słów, które najlepiej określają branże i tematykę strony/ promowanych inicjatyw. Po wpisaniu frazy kluczowej w wyszukiwarkę, użytkownik zobaczy reklamę Twojej strony na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google.
Kampanie reklamowe w ramach programu Google Ad Grants muszą być dodatkowo zgodne z polityką Google, w ramach której konto reklamowe musi spełniać warunki programu.
Najważniejsze warunki: wynik jakości haseł min. 3/10, współczynnik CTR konta min. 5%, prawidłowo ustawiona konwersja śledzenia, hasła nie mogą być pojedyncze i zbyt ogólne.
❗️Nie wiesz, czy Twoje konto Google Ad Grants jest zgodne z Polityką Google? Umów się na rozmowę z naszym zespołem lub
✔️wypełnij szybką QUIZ zgodności - tutaj
Komu wyświetli się reklama?
Reklama wyświetli się użytkownikom, którzy wyszukiwali frazy dodane do Twojego konta reklamowego. Odpowiednie dobranie fraz kluczowych (czyli zapytań, jakie wpisują użytkownicy w wyszukiwarce) wpływa na pozyskiwanie wartościowego ruchu na stronie, gdyż reklama tekstowa przyciąga wówczas na stronę tylko użytkownika zainteresowanego Twoimi działaniami.
Pamiętaj, że w ramach programu Google Ad Grants, Twoje hasła nie mogą być pojedyncze i zbyt ogólne.
❗️Jeśli zastanawiasz się nad trafnością dobranych haseł i zgodnością z Polityką Google Ad Grants, zapraszamy do umawiania rozmów z naszym zespołem, który pomoże Ci dobrać odpowiednie hasła.
👉 Umów rozmowę - tutaj
Źródło: ttps://www.web-up.pl