Jak rozwijać profil organizacji na Facebooku czy Instagramie? 7 praktycznych wskazówek
Chcesz rozwijać profil organizacji na Facebooku czy Instagramie? Skorzystaj z podpowiedzi Natalii Klorek, specjalistki ds. wideo w mediach społecznościowych.
1.💡Inspiruj się innymi profilami
Obserwuj profile organizacji, instytucji, marek osobistych, których sposób prowadzenia Ci się podoba lub jest dla Ciebie inspirujący. Możesz stworzyć listę ulubionych profili, dzięki czemu zobaczysz więcej treści na nich publikowanych. Analizuj styl komunikacji, sposób angażowania odbiorców i odbiorczyń, zapisuj posty, które Ci się podobają, zastanów się, co Cię w nich przyciągnęło i staraj się przełożyć wnioski na treści, które tworzy Twoja organizacja.
2. 🛠️ Pomagaj algorytmom
W niektórych mediach społecznościowych ponad połowa treści, które widzimy, podsuwają nam złożone algorytmy, w dużej mierze na podstawie naszych aktywności. Podpowiedz algorytmom, jakich treści szukasz m.in. zostawieniem reakcji czy komentarza pod postem, zaobserwowaniem profilu, czasem poświęconym na przeczytanie posta czy obejrzeniu rolki. Możesz też blokować treści, których nie chcesz oglądać.
3. 👁️🗨️️️️ Obserwuj konta o prowadzeniu IG czy FB
Szczególnie na Instagramie znajdziesz mnóstwo podpowiedzi dotyczących tego, o jakie elementy profilu zadbać, jak tworzyć ciekawe grafiki czy wciągające rolki, by lepiej docierać do odbiorców i odbiorczyń.
4. 🔄 Śledź zmiany i nowości
Media społecznościowe nieustająco się zmieniają, wprowadzają nowości, często wspierając je zasięgowo np. w 2025 roku IG zachęca do tworzenia karuzeli zdjęć z muzyką.
Trzymaj rękę na pulsie, sprawdzaj, jakie są aktualne trendy czy formaty dobrze widziane aktualnie przez algorytm.
Korzystaj z marketingowych newsletterów, śledź oficjalne blogi i centra pomocy Mety, zaobserwuj też profil na IG @mosseri, na którym szef Instagrama opowiada m.in. o najnowszych zmianach w tym kanale.
5. 🔎 Sprawdzaj, na co reagują Twoi odbiorcy i odbiorczynie
Korzystaj z formatów, które angażują (np. rolki, karuzele/galerie zdjęć) i sprawdzaj, co podoba się Twoim odbiorcom i odbiorczyniom. Przygotowując treści, pamiętaj jednak o misji Waszej organizacji, a także celach obecności Waszej organizacji w social mediach.
6. 🚀 Korzystaj z ułatwień w tworzeniu treści
Zdecyduj, z których narzędzi chcesz korzystać np. Canva Pro czy aplikacje do montażu wykorzystujące szablony (niedawno premierę miała aplikacja do montażu stworzona przez Instagrama, powiązana z tym kanałem - Edits).
Jeśli nie masz nic przeciwko korzystaniu z AI, wspieraj się np. Chatem GPT czy Gemini, które pomogą znaleźć pomysły na posty, stworzyć scenariusze rolek, czy uprościć komunikat.
7. 📊 Eksperymentuj
Sprawdzaj, na co reagują Twoi odbiorcy i odbiorczynie, analizuj statystyki, wyciągaj wnioski i wprowadzaj zmiany.
To kolejny odcinek w cyklu #komunikacjaToDziała 💪. Podpowiadamy, co działa w komunikacji, promocji i budowaniu wizerunku Waszych organizacji.
Źródło: inf. własna poradnik.ngo.pl
Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.