Organizacje non profit zajmują się poruszaniem najtrudniejszych kwestii z jakimi boryka się świat, zaczynając od zmagań z ubóstwem, a kończąc na walce z negatywnymi zmianami klimatycznymi. Jednak organizacje też mają swoje problemy i nie mogą dać tego po sobie poznać, muszą pokazywać swój wpływ na otoczenie i chwalić się sukcesami, jakie osiągają dzięki współpracy z darczyńcami.
Jak można zdefiniować sukces organizacji, żeby był zrozumiały dla naszych darczyńców?
Całkowity obraz
Nadrzędnym celem organizacji jest piecza nad działaniem całego projektu. Na przykład, co jeśli twoja instytucja spotka się z problemem w jakiejś części swojej misji?
Rozwiąż go:
Gdy twoja fundacja zajmuje się walką z biedą, pokazuj jak zmniejszyło się ubóstwo w ostatnich 5 – 10 latach dzięki twojej działalności.
Jeśli twoim celem jest zwalczanie malarii, przedstaw swoje sukcesy związane z tą akcją, oraz w jakim stopniu osiągnąłeś już cel. Kiedy zajmujesz się ochroną środowiska zaprezentuj jak zamiany klimatyczne wpływają na rynek lub co tracimy przez nieodwracalne uszkodzenia mórz i oceanów.
Działanie mniejszych organizacji
Prowadząc mniejsze organizacje musisz współpracować ze swoimi pracownikami i wolontariuszami, ponieważ są oni pasjonatami problemów jakimi się zajmujesz.
Powinieneś traktować ich jako specjalistów w tej dziedzinie i dać możliwość stania się ambasadorami twojej fundacji. Musisz dawać swoim darczyńcom możliwość zaangażowania się w twoją działalność nie tylko poprzez wspieranie jej finansowo. Zastanów się, co ludzie z lokalnej społeczności mogą zrobić dla twojej organizacji. Zorganizuj dla nich szkolenia i wykłady, które pozwolą im lepiej poznać projekt i się w niego zaangażować.
Spójrz na stronę Surfrider, gdzie ludzie codziennie uczestniczą w ochronie plaż i oceanów. Organizacja ta rozpoczęła kampanię, mającą na celu wprowadzenie zakazu używania plastikowych toreb, które codziennie zaśmiecają wody i plaże w Stanach Zjednoczonych. Namawiają do korzystania z toreb wielokrotnego użytku i papierowych torebek przyjaznych dla środowiska.
Czy twoja organizacja pozwala swoim sponsorom być zaangażowanym na swoich własnych zasadach? Nie każdy będzie super działaczem, albo wielkim darczyńcą, ale ustalenie planu angażującego ich w sprawę jest coraz bardziej konieczne.
Zaoszczędź tyle pieniędzy, żeby twoja organizacja przetrwała. Bez pieniędzy każda działalność skazana jest na upadek.
A jak twoja fundacja definiuje sukces? I jak działa to dla Ciebie?
Źródło: Technologie.ngo.pl