Czy obawiasz się, że twoi darczyńcy znudzili się twoją działalnością? Mam dla Ciebie dobrą wiadomość: wszelkie eventy w tym okresie roku dadzą ci możliwość zrozumienia jak zainteresować swoich odbiorców.
Jak zainteresować darczyńców
W książce „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi” Dale Carnegie wyjawia sekret skutecznego zbierania funduszy:
„Możesz znaleźć przyjaciół w dwa miesiące, interesując się nimi, lub w dwa lata poprzez zachęcanie ludzi do zainteresowania się tobą”.
Każdy ma historię do opowiedzenia. Wielu ludzi poszukuje kogoś, kto będzie na tyle zaangażowany, żeby o nią zapytać. Właśnie ty możesz być tą osobą.
Pytania, które warto zadać
Czy zdarzyło ci się zauważyć, że ludzie, którzy udają zainteresowanie wypadają niekiedy wyjątkowo niefortunnie? Dlatego czasami warto przygotować sobie parę pytań, by przełamać lody na przyjęciach. Moje ulubione to:
„Co robisz poza tym, że tu jesteś?”
Takie rozpoczęcie rozmowy jest rozsądne z dwóch powodów:
- Jest humorystyczne: będąc zabawnym, przyciągasz do siebie ludzi i skupiasz ich uwagę.
- Pytanie dopuszcza każdą odpowiedź: darczyńcy mogą dzielić się zainteresowaniami, rozmawiać o swojej rodzinie lub o pracy. Jeśli zapytasz bardziej bezpośrednio jak „Czym zajmujesz się zawodowo?” możesz nie tylko zanudzić rozmówcę; ryzykujesz, że obrazisz rodziców zajmujących się dziećmi, bezrobotnych i emerytów.
Od razu można podjąć temat, chociażby tak jak proponuje Bob Burg:
„Wow! Jak to się zaczęło?”
To otwiera drzwi dla osobistych historii. To niewiarygodne, jak interesujący stają się ludzie, kiedy naprawdę zaangażujesz się w rozmowę z nimi.
Więcej sposobów jak zadawać interesujące pytania
Pytania, o których już wspomniałem, zapoczątkują rozmowy, które będą trwały godzinami. Ale jeśli potrzebujesz więcej pomysłów, tu znajdziesz dwa kolejne:
- Post „How to make the most of holidays gatherings” Jona Swansona wskazuje trzy sposoby na przełamanie lodów. Nie tylko wskażą drogę, jak być interesującym dla innych, ale także zredukują stres w momencie, kiedy nie wiesz, co powiedzieć.
- Kolejnym świetnym źródłem jest post Michaela Hyatta „How to maximize your holiday conversation”. Daje on dziewięć przykładów konkretnych pytań.
Nie zapomnij
Najważniejszą kwestią podczas zbierania funduszy dla swojej organizacji jest budowanie relacji ze sponsorami. By kształtować te stosunki powinieneś przynajmniej nie zanudzić ich do łez. Powyższe pytania pozwolą ci ich zainteresować.
Źródło: Technologie.ngo.pl