Praca nad autentycznymi problemami, jakie w codziennej pracy spotykają podmioty ekonomii społecznej, była cenna dla uczestników szkolenia organizowanego przez Inkubator Przedsiębiorczości Społecznej w Bartoszycach. W miniony weekend odbyło się tu szkolenie dla mieszkańców powiatu bartoszyckiego z zakresu planowania i zarządzanie kapitałem. Z wiedzy będą korzystać zwłaszcza ci, którzy dopiero planują stworzenie swojego przedsiębiorstwa społecznego
Grupa miała okazję do przepracowania pomysłów na założenie przedsiębiorstw społecznych. Te, które się pojawiły, były rozpatrzone pod kątem określenia swoich celów, etapów działania, szans, zagrożeń. Taki swoisty biznesplan był absolutną podstawą. Zróżnicowanie tematów, jakimi miałyby się zająć nowopowstające przedsiębiorstwa społeczne – tj. opieka nad osobami starszymi, niepełnosprawni, dziećmi, a nawet praca za granicą – pozwoliło spojrzeć na planowanie biznesu pod różnym kątem.
Tworzenie przedsiębiorstw ekonomii społecznej (organizacji pozarządowych prowadzących działalność gospodarczą, jak i spółdzielni socjalnych) bywa trudne i skomplikowane, toteż przez dwa dni szkolenia trwała intensywna praca. Uczestnicy dowiedzieli się m.in. jakie kroki powinni podjąć, planując działalność w zakresie ekonomii społecznej, poznali podstawowe przepisy prawne regulujące działalność podmiotów ekonomii społecznej pod kątem finansowo-księgowym, zapoznali się także z obowiązkami podatkowymi wynikającymi z ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
– Mamy nadzieję, że szkolenie już wkrótce zaowocuje nowymi projektami przedsięwzięć społecznych, dzięki którym uda się zrealizować ciekawe inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej w naszym powiecie – komentują pracownicy bartoszyckiego IPS.
Szkolenie odbyło się w ramach projektu „Inkubatory Przedsiębiorczości Społecznej”, którego realizatorem jest Stowarzyszenie ESWIP. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Źródło: Stowarzyszenie ESWIP