IKEA Izrael sprawia, że jej produkty są bardziej przyjazne osobom z niepełnosprawnościami
IKEA Izrael, wspólnie z Milbat oraz Access Israel – dwiema izraelskimi organizacjami pozarządowymi, działającymi na rzecz poprawy jakości życia osób z niepełnosprawnością, uruchomiła projekt „To Usprawnia” (This-Ables). W jego ramach drukowane są w technologii 3D specjalne dodatki do mebli i akcesoriów Ikea, przyjazne osobom z niepełnosprawnościami.
IKEA Izrael, Milbat oraz Access Israel opracowały projekty wszystkich dodatków po dokładnym zbadaniu potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz tego, w jaki sposób są urządzone ich domy i mieszkania.
Projekt każdego z dodatku można pobrać za darmo na stronie internetowej kampanii, razem z instrukcją oraz pokazowym nagraniem. Każdy z przedmiotów może być wydrukowany w technologii 3D i zamontowany na meblach Ikei, tak jak zostało to zaprezentowane na krótkim wideo.
Akcja jest promowana w ramach kampanii telewizyjnej przygotowanej przez McCann Tel Aviv. Przedstawia osobę z niepełnosprawnościami, która ma problem z włączeniem lampy oraz z wstaniem z sofy Ikei. Nagranie demonstracyjne prezentuje natomiast, jak łatwo dodatki wydrukowane w technologii 3D mogą być zamontowane na produktach szwedzkiej firmy i w jaki sposób ułatwiają korzystanie z nich osobom z niepełnosprawnościami.
– Pośród nas żyje duża liczba osób, które mają specjalne potrzeby, a jednak nie mogą korzystać z szerokiej gamy produktów, mebli oraz wyposażenia domu, które oferujemy wraz z naszymi partnerami sprzedażowymi. Mottem Ikei jest poprawa codziennego życia tak szerokiej grupy osób, jak to możliwe. Wierzymy, że stworzenie projektu „To Usprawnia” było naszym obowiązkiem, związanym z umożliwieniem osobom ze specjalnymi potrzebami korzystanie z produktów, mebli oraz akcesoriów domowych. Dzięki temu stają się oni „równi pośród równymi” – skomentował Shuki Koblenz, prezes IKEA Izrael. – Na każdym etapie realizacji projektów – przygotowywania koncepcji, planowania oraz rozwoju tych wyjątkowych dodatków, zdawaliśmy sobie coraz bardziej sprawę z tego, jak wiele osób, które przychodzą do naszych sklepów, nie może znaleźć rozwiązań odpowiadających im potrzebom, przez co mają poczucie frustracji i wykluczenia – podkreślił.
– Access Israel tworzy rewolucję „dostępową” w Izraelu i podejmuje działania, aby osoby z niepełnosprawnościami mogły prowadzić możliwie najbardziej normalne, łatwe i komfortowe życie, pomimo utrudnień i ograniczeń wynikających z niepełnosprawności – mówi Yuval Wagner, prezes i założyciel Access Israel. – To Usprawnia to projekt zwiększający dostępność przedmiotów dla osób z niepełnosprawnościami, poprawia jakość ich życia w domu i pracy, a zatem tam, gdzie spędzamy większość czasu. To oryginalny i innowacyjny projekt, pierwszy tego typu na świecie. Jego realizację umożliwia współpraca liderów w swoich dziedzinach – Ikei, Access Israel oraz Milbat. Jestem przekonany, że inicjatywa poprawi życia osób z niepełnosprawnościami w Izraelu i na całym świecie – dodaje.
Reklama telewizyjna „Podpora kanapy” dla sofy Ikea Karlstad: https://www.youtube.com/watch?v=FCwMUxBsqVE
„Dodatkowy uchwyt” dla półek na książki Ikea Billy: https://www.youtube.com/watch?v=jfSyidwPkkY
Na stronie internetowej www.thisables.com/en każdy może zaproponować kolejne dodatki do mebli, które poprawią jakość życia osób z niepełnosprawnościami.
McCann Worldgroup
McCann Worldgroup, należący do Interpublic Group (NYSE: IPG), to wiodąca, międzynarodowa marka świadcząca usługi marketingowe w ponad 100 krajach, którą łączy wspólna wizja – pomoc markom w odgrywaniu znaczącej roli w życiu ludzi. Grupa marketingowa, uznana za najbardziej kreatywną na świecie, składa się z: McCann (reklama). MRM/McCann (dane, technologie, komunikacja marketingowa), Momentum Worldwide (całościowe usługi na rzecz marki), McCann Health (specjalistyczna komunikacja), CRAFT (produkcja), PMK-BNC (rozrywka, pop kultura), Weber Shandwick (public relations) oraz Future Brand (consulting i design).