26 lutego po raz drugi wałbrzyszanie spotkali się w przyjaznej atmosferze, w kawiarni „Pod Papugami” na Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Wałbrzychu, by wspólnie porozmawiać, tym razem na temat „Media dla nas czy my dla mediów”.
Na spotkanie przybyło trzech z siedmiu zaproszonych
przedstawicieli lokalnych mediów oraz Wiceprezydent Miasta – Piotr
Sosiński. Prowadzący dyskusję Arkadiusz Czocher ze Stowarzyszenia
Wspierania Ruchu Aktywności Lokalnej „Forum Wałbrzyskie” zadbał o
przestrzeń sprzyjającą wypowiedziom dotyczącym tej tematyki.
Podczas spotkania wspólnie dyskutowaliśmy jak wygląda współpraca
z lokalnymi mediami i jak te kontakty i relacje polepszyć. Z jednej
strony pojawiały się opinie, które wskazywały, że media są blisko
ludzi i docierają do różnych ciekawych inicjatyw jak również opinie
temu zaprzeczające. Gdzie więc leży prawda?
Wniosek nasuwa się jeden - dziennikarze sami zapukają do naszych
drzwi, ale to my wcześniej musimy nawiązać z nimi kontakt. Najpierw
sami musimy dotrzeć ze swoimi działaniami do mediów, co potwierdza
Henryka Kowalczyk z Polskiego Towarzystwa Opieki Paliatywnej,
oddział w Wałbrzychu. Media lokalne więc czekają na nasze głosy i
informacje. Robert Raczak z „30 minut” przyznał, że dziennikarz jak
każdy człowiek czasami jest leniwy, więc im więcej informacji
dostanie tym lepiej. Jest wtedy możliwość wyboru ciekawego
materiału. „Wystarczy wysłać maila na adres redakcji, a na pewno
nie zostanie on pominięty” zapewniała nas przedstawicielka
Tygodnika wałbrzyskiego.
Podczas spotkania dyskutanci zgodnie też podkreślali, że ludzie
są nastawieni na sensację i tego oczekują w przekazach medialnych.
Zrodziły się więc pytania jak tworzyć wiadomości atrakcyjne dla
odbiorców związane z podejmowanymi przedsięwzięciami lokalnymi.
Pojawił się nawet krótki wykład czym jest PR i na jakie elementy
należy zwracać uwagę przy konstruowaniu informacji dla mediów.
W podsumowaniu pojawiło się stwierdzenie ze media są tak samo
dla nas jak i my dla mediów. Tak jak w życiu codziennym wszystko
powinno się opierać na współpracy. Na pewno jeśli robimy coś
ciekawego, coś czym chcemy się podzielić, nie czekajmy aż nas się
dostrzeże, zróbmy sami krok w stronę mediów i budujmy z nimi dobre
relacje.