ONZ i Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (IAA) - dyplomaci i liderzy komunikacji marketingowej rozpoczęli projekt „Hopenhagen" - kampanię mającą na celu podnoszenie świadomości i angażowanie społeczności międzynarodowej w zapobieganie zmianom klimatycznym.
ONZ i Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (IAA) - dyplomaci i liderzy komunikacji marketingowej rozpoczęli projekt „Hopenhagen" - kampanię mającą na celu podnoszenie świadomości i angażowanie społeczności międzynarodowej w zapobieganie zmianom klimatycznym.
Podczas Międzynarodowego Festiwalu Reklamowego Cannes Lions w Cannes we Francji Organizacja Narodów Zjednoczonych wraz z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Reklamy (IAA) reprezentującym liderów reklamy, marketingu i mediów rozpoczęła projekt „Hopenhagen" - kampanię przygotowującą społeczność międzynarodową do planowanej na grudzień Konferencji Klimatycznej (COP15) w Kopenhadze.
- „Hopenhagen" to międzynarodowa inicjatywa branży komunikacji marketingowej, która ma zainspirować i zaktywizować społeczności na całym świecie. Zmiany klimatu są jednym z największych wyzwań, z którymi musi się zmierzyć nasze pokolenie. Światowi liderzy spotkają się podczas Konferencji Klimatycznej w grudniu, ale każdy obywatel może mieć wpływ na jej rezultaty. To będzie moment przypieczętowania umowy, potrzebujemy międzynarodowego ruchu, który przyczyni się do prawdziwych zmian - powiedział Sekretarz Generalny ONZ Ban Ki-moon. Hopenhagen (od ang. Hope - nadzieja) to więcej niż nadzieja. Tu chodzi o globalną akcję, o globalny traktat dotyczący klimatu i o lepszą przyszłość dla wszystkich ludzi - dodał Ban.
Delegaci ze 192 krajów spotkają się w grudniu w Kopenhadze w celu ratyfikowania nowego międzynarodowego traktatu klimatycznego, który wejdzie w życie, gdy wygasną zobowiązania Protokołów z Kioto - w 2012 .
Uznając wiodącą rolę komunikacji, istotną przed i w trakcie konferencji, ONZ rozpoczęła współprace z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Reklamy (IAA). We wrześniu 2008 roku z inicjatywy Stowarzyszenia w ramach Climate Change Communication Initiative została powołana przy ONZ stała grupa międzynarodowych agencji. Zadaniem IAA jest opracowanie kompleksowego programu komunikacji, mającego na celu podniesienie świadomości zjawiska i skutków zmian klimatycznych, oraz generowanie działań w tej dziedzinie. Projekt Hopenhagen uzupełni kampania ONZ „Seal the Deal!”, która wzywa światowych przywódców do zjednoczenia się w celu znalezienia rozwiązania problemu zmian klimatycznych, który byłby zrównoważony, skuteczny i oparty na badaniach naukowych.
Zapobieganie zmianom klimatu jest uniwersalnym wyzwaniem i wierzymy, że ludzie są gotowi do aktywności, potrzebują tylko wspólnej platformy działania - powiedział dyrektor wykonawczy IAA Michael Lee. Strategię i kreację dla Hopenhagen przygotowała agencja Ogilvy and Mather. Rozwiązania cyfrowe zostały opracowane przez MDC Partner's Colle + McVoy a międzynarodowy PR i plan komunikacji powierzono firmie Omnicom's Ketchum. W opracowanie kampanii zaangażowały się również: Dentsu; Havas, reprezentowana przez Euro RSCG i MPG; Interpublic Group, reprezentowany przez McCann Worldgroup, R / GA i Draftfcb; MDC Partners, reprezentowana przez Colle + McVoy; Omnicom, reprezentowana przez Ketchum, Interbrand i Tribal DDB, Publicis Groupe, reprezentowana przez Digitas i Saatchi & Saatchi; WPP, reprezentowana przez Ogilvy and Mather. Przewodniczący Rady kreatywnej jest Bob Isherwood, były dyrektor Kreatywny Saatchi&Saatchi. Zaangażowanie w projekt wszystkich agencji jest non profitowe. Współpraca branży komunikacji marketingowej przy kampanii Narodów Zjednoczonych jest bezprecedensowa i potwierdza wagę problemu zmian klimatycznych.
Kampanię popularyzować będą wszystkie oddziały IAA na świecie, w akcję włącza się również polski oddział.
Kreatywna koncepcja Hopenhagen wynika z założenia, że konferencja ONZ w Kopenhadze w sprawie zmian klimatu będzie okazją do ochrony ludzi i planety oraz wzmocnienia działań związanych z ekologią. Kampania będzie podkreślać potrzebę przejścia od kopiowania pomysłów lub ignorowania globalnych wyzwań do nadziei i działań tworzących nową rzeczywistość.
-Wierzymy w siłę inspiracji i możliwość rzeczywistych zmian - powiedział Khai Meng Tham, dyrektor Kreatywny of Ogilvy and Mather. Projekt Hopenhagen to kampania dla ludzi - stanowi platformę dla osób z całego świata do zabrania głosu w sprawie przyszłości świata. Hopenhagen będzie projektem otwartym, który może wesprzeć każdy. Kreatywny wkład, idee i różne punkty widzenia obywateli z całego świata będą wykorzystywane do generowania treści online i offline.
- Dania i Kopenhaga i są dumne z bycia gospodarzem tego historycznego spotkania, które będzie częścią szerokiej kampanii komunikacyjnej – powiedział podsekretarz Dyplomacji w duńskim Ministerstwie Spraw Zagranicznych Ambasador Klavs A. Holm - cieszymy się, że to ważne porozumienie zostanie zawarte właśnie w Kopenhadze i pragniemy popularyzować idee Hopenhagen – dodał.
Pierwsze elementy kampanii można dostrzec już teraz - na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Cannes Lions, na lotniskach w Los Angeles i Londynie oraz w wybranych międzynarodowych mediach.
Platformą informacyjną kampanii jest witryna hopenhagen.org, gdzie odwiedzający mogą dowiedzieć się więcej na temat zmian klimatycznych, wyrazić swoją opinię lub podzielić się pomysłami na temat przyszłości Ziemi oraz wysyłać wiadomości do delegatów,na Konferencję Klimatyczną ONZ, podczas której zostanie ratyfikowany traktat.
Oficjalny launch kampanii Hopenhagen odbędzie się w wrześniu 2009. IAA już teraz wzywa wszystkich: przedsiębiorców, rządy, organizacje pozarządowe osoby prywatne do angażowania się w popularyzację kampanii.
Pobierz
-
notka prasowa
doc ・36.86 kB
Źródło: http://www.iaaglobal.org