„Sięgamy Gwiazd” to kampania w ramach plebiscytu „Gwiazdy Dobroczynności”. Jej najważniejszym elementem są filmy pokazujące, co jest najważniejsze we współpracy organizacji pozarządowych z osobami z pierwszych stron gazet. Wśród nich - Anna Cieślak, Agnieszka Cegielska, Natalia Kukulska i Magdalena Różczka w rozmowach z przedstawicielami Fundacji La Strada, SOS Wioski Dziecięce, Fundacji Spełnionych Marzeń i Szkoły Otwartych Serc z Malborka.
Gwiazdy mówią - Pomysł na tę kampanię powstał, gdy kilka znanych osób zaprzyjaźnionych z naszym plebiscytem „Gwiazdy Dobroczynności” opowiedziało nam, że dostają co tydzień po kilkadziesiąt maili z prośbami o zaangażowanie się w jakąś akcję lub kampanię. Często bardzo nietaktownych, natarczywych lub zupełnie nieprzemyślanych – mówi
Katarzyna Kunert z
Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce, organizatora plebiscytu
„Gwiazdy Dobroczynności”.
Z wywiadów można łatwo wywnioskować, dlaczego wybrane Gwiazdy angażują się w działania tej a nie innej fundacji czy stowarzyszenia.
Modelowa współpraca oparta o zasady -Współpraca organizacji ze znaną osobą nie uda się, jeśli nie przestrzega się kilku bardzo konkretnych zasad. Postanowiliśmy dodatkowo porozmawiać z osobami odpowiedzialnymi za kontakt ze znanymi osobami w organizacjach pozarządowych. Wybraliśmy SOS Wioski Dziecięce, Stowarzyszenie WIOSNA z Krakowa, Fundację La Strada, Szkołę Otwatych Serc oraz Fundację Na Ratunek z Chorobą Nowotworową. Chcieliśmy dowiedzieć się, dlaczego to właśnie im udało się nawiązać doskonałą współpracę z gwiazdami takimi jak Paweł Małaszyński, Szymon Majewski, Natalia Kukulska, Martyna Wojciechowska czy Jerzy Dudek – wyjaśnia Ola Brzozowska, koordynatorka Plebiscytu „Gwiazdy Dobroczynności”.
Efektem kilku godzin rozmów oraz filmów nagranych na potrzeby kampanii „Sięgamy Gwiazd” były powtarzające się wskazówki, które zostaną zamieszczone w formie mushupu na stronie dedykowanej kampanii. Najważniejszą zasadą związaną ze współpraca z Gwiazdą okazał się dobry research. Jak mówi
Jakub Marczyński, dyrektor kreatywny
Stowarzyszenia WIOSNA: Staramy się zrozumieć, co dana osoba sobą reprezentuje, jakie ma fascynacje, z jakiego świata się wywodzi. Układamy współpracę tak, żeby wydobyć to zaangażowanie, które jest dla niej najbardziej charakterystyczne.
Filmy, teksty oraz szczegóły Kampanii „Sięgamy Gwiazd” na www.gwiazdydobroczynnosci.pl.
Cykl artykułów i filmów „Sięgamy Gwiazd” jest częścią kampanii „Gwiazdy Dobroczynności” promującej społeczne zaangażowanie osób publicznych znanych. Inicjatorem cyklu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce przy wsparciu Fundacji Dobra Sieć i Inwestycji Społecznych.