Warto wykorzystać młodość na przygotowanie do przyszłego życia zawodowego. Przekonany o tym jest Zespół Szkół w Gronowie Górnym, który zakończył już realizację projektu „Młodzi, ambitni, atrakcyjni zawodowo – szansą rozwoju regionu”. Czas na podsumowanie i refleksje.
Projekt „Młodzi, ambitni, atrakcyjni zawodowo – szansą rozwoju regionu” był realizowany w Zespole Szkół w Gronowie Górnym od 15 sierpnia 2008 roku. Przez 10 miesięcy uczniowie aktywnie korzystali z zaproponowanych zajęć z języków obcych, programowania graficznego oraz technik graficznych. W sumie odbyło się 180 godzin z języka niemieckiego i angielskiego, 60 z projektowania graficznego i technik ICT oraz 148 z technik graficznych dla uczniów Liceum Plastycznego. W ramach projektu uczniowie otrzymali materiały dydaktyczne i narzędzia do linorytu. Do pracowni informatycznej zostały zakupione dwa profesjonalne programy do projektowania. Młodzież dwa razy wyszła na zajęcia do firmy, „Pujan”, aby przekonać się, w jaki sposób techniki graficzne wpływają na ostateczny kształt produkowanego produktu. Zwiedzili także Instytut Sztuk Pięknych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Mieli okazję zapoznać się z pracą w profesjonalnych pracowniach artystycznych.
– Najważniejsze są jednak te rezultaty projektu, które podbudowują wiarę ucznia we własne możliwości. Niewątpliwie więc wzrósł poziom umiejętności lingwistycznych – mówi Dominika Lewicka-Klucznik. – Zwiększyła się wiedza na temat projektowania graficznego i umiejętności w zakresie linorytu. Te aspekty już w chwili obecnej przekładają się na dobry wynik matur tegorocznych absolwentów Technikum. A w przyszłości, myślę że nasi uczniowie będą dużo bardziej mobilni na rynku pracy, ze swoimi umiejętnościami będą stanowić wartościowych kandydatów dla przyszłych pracodawców.
Podczas uroczystości zakończenia projektu (19 czerwca) odbyła się wystawa prac uczniów Liceum Plastycznego i Technikum, prezentacje oraz wręczenie certyfikatów. – Pozostaje mieć nadzieję, że w następnych latach podobne projekty będą też realizowane – dodaje Dominika Lewicka-Klucznik. – Dają one młodzieży szanse na wszechstronny rozwój i poszerzanie umiejętności czasem nie do zdobycia na tradycyjnych zajęciach lekcyjnych.
Źródło: Zespół Szkół w Gronowie Górnym