W ostatnich dniach technologiczny gigant – firma Google poinformowała o zmianach w polityce prywatności, które wejdą w życie za niespełna miesiąc – 11 listopada br. Koncern wraz z nowym regulaminem uzyska prawo do korzystania z danych osobowych użytkowników w celu reklamowania produktów i usług.
„Pragniemy prezentować najbardziej przydatne informacje – Tobie, Twoim znajomym i kontaktom” – w taki sposób Google rozpoczyna informację o planowanej zmianie. Marka chce zmienić sposób wykorzystania danych udostępnianych przez samych użytkowników usług i serwisów Google’a, tak by móc użyć określonych zachowań internautów do reklamowania komercyjnych produktów.
Wg argumentacji firmy wypracowane mechanizmy mają wspomóc prezentowanie najprzydatniejszych informacji na temat użytkowników i ich znajomych. Internauta korzystający z usług Google (np. mail czy medium społecznościowe – Google+, ale także Mapy Google) wyszukując w sieci (za pomocą wyszukiwarki Google) konkretnych produktów, może ujrzeć rekomendację na temat określonego produktu, która w tym celu wykorzysta opinię wyrażoną przez znajomego w serwisie społecznościowym Google+. W ten sposób przy reklamach znajomi będą mogli zobaczyć np. kliknięcia +1 (odpowiednik „Lubię to” z Facebooka) odpowiadające wyszukiwanym frazom.
Plusik przy reklamie
Przykładowo – gdy użytkownik będzie poszukiwał za pomocą Google informacji na temat konkretnego rozwiązania usprawniającego działalność organizacji, w pierwszej kolejności mogą zostać wyświetlane informacje, do których w jakiś sposób odniósł się w przeszłości znajomy z którejś usługi Google. Firma o zmianach informuje odpowiednio wcześnie, by użytkownicy mogli określić czy wyrażają zgodę na wykorzystanie informacji pozostawianych przez nich w usługach Google. Zmiany będą dotyczyć wyłącznie pełnoletnich osób.
Źródło: Technologie.ngo.pl