Dzieci ze świetlic środowiskowych często wstydzą się iść do szkoły z powodu braku wyprawki szkolnej. Akcja Fundacji Pociecha ma to zmienić.
Jedną ze świetlic środowiskowych objętych wsparciem w ramach tegorocznej kampanii charytatywnej „Powrót do szkoły” była Świetlica Środowiskowa „Grodzisko” w Gdańsku. Dzięki darczyńcom, którzy w ramach akcji Fundacji Pociecha przekazali środki na wyprawki szkolne, podopieczni i podopieczne świetlicy rozpoczęli nowy rok szkolny wyposażeni w potrzebne przybory szkolne. Były to m.in. zeszyty, kredki czy artykuły kreślarskie. Ponadto dzieci otrzymają obuwie, a uczennice i uczniowie z młodszych klas – plecaki od firmy Rossmann.
– Ponadto, jak co roku, otrzymaliśmy dary od firmy Touax (m.in. artykuły do zajęć artystycznych, ołówki, temperówki, kredki), która już od kilku lat systematycznie wspiera naszą świetlicę – mówi Elżbieta Leśniewska, kierownik świetlicy środowiskowej „Grodzisko”.
Kampanię „Powrót do szkoły” Fundacja Pociecha zorganizowała już po raz drugi. Fundacja pomaga dzieciom ze świetlic środowiskowych, których rodzice z różnych powodów nie są w stanie zaspokoić potrzeb dzieci, w tym tych związanych z edukacją.
Jeszcze rok temu prawie co piąte dziecko miało problemy z tym, aby otrzymać pełną wyprawkę szkolną. W tym roku powinno być nieco lepiej, ale – jak wskazuje doświadczenie m.in. osób pracujących z dziećmi i młodzieżą w świetlicach środowiskowych – wciąż dla wielu dzieci początek roku szkolnego związany jest ze stresem, także z powodu braku pełnego wyposażenia szkolnego.
W czasie gdy rówieśnicy prześcigają się w nowych rodzajach plecaków czy piórników, dziecko z ubogiej rodziny, nieposiadające wyprawki może poczuć się gorsze. Może to zaważyć na jego wynikach w nauce, na funkcjonowaniu wśród rówieśników i także – na jego przyszłym życiu.
Fundacja Pociecha dziękuje wszystkim, którzy przyczynili się do powodzenia tegorocznej kampanii, a szczególnie agencji reklamy Brand Garden we Wrocławiu, która stworzyła kreację graficzną akcji. Dziękuje również firmie EACTIVE, która za darmo promowała kampanię w Internecie; firmom Cityboard Media, Clear Channel, AMS, Profil, Reklama-Tęczowa, Miejskiemu Zakładowi Komunikacyjnemu w Opolu za bezpłatne udostępnienie powierzchni na m.in. bilbordach i słupach ogłoszeniowych, a także koncernowi Agora, tygodnikom Polityka i Forum, magazynom Dziecko Najlepsza Inwestycja, Apteka Press, Moda na Zdrowie za bezpłatne lub za symboliczną opłatą poinformowanie o kampanii.
Źródło: Fundacja Pociecha