W dzisiejszym wydaniu Gazety Prawnej w rubryce "Ranking Odpowiedzialnych Firm" można znaleźć szereg artykułów na temat społecznej odpowiedzialności biznesu (z ang. CSR) i jego polskiego oblicza.
"W ciągu ostatnich 2-3 lat obserwujemy silny rozwój CSR w
Polsce, a także rosnące zainteresowanie mediów tym tematem.
Świadomość tego, czym w rzeczywistości jest CSR, rośnie, a co za
tym idzie, obserwujemy coraz więcej firm, które prowadzą swój
biznes w sposób odpowiedzialny społecznie.
Pierwsze interpretacje społecznej odpowiedzialności biznesu krążyły
wyłącznie wokół dobroczynności, filantropii, wolontariatu,
sponsoringu, czyli różnych form wydawania przez firmę pieniędzy na
cele społeczne. Obecnie firmy rozumieją, iż społeczna
odpowiedzialność biznesu powinna przejawiać się w codziennych
działaniach i dotykać każdego obszaru aktywności biznesowej: od
produkcji, przez sprzedaż, marketing, relacje z klientami, lokalną
społecznością, instytucjami rządowymi, organizacjami społecznymi, a
także konsumentami i pracownikami." - podkreśla Magdalena Szuma,
kierownik ds. dialogu społecznego w BAT Polska w rozmowie z
Krzysztofem Polakiem z GP w artykule "Odpowiedzialność firmy polega
na podejmowaniu zobowiązań wynikających z dialogu społecznego".
Źródło: Gazeta Prawna