Ponieważ praca w organizacji to nie tylko siedzenie za biurkiem, ale również sporo przemieszczania się, warto mieć na swoim urządzeniu mobilne biuro. Wszyscy posiadacze sprzętów z Androidem mogą już pobrać stabilną wersję najpopularniejszego na świecie pakietu Office od firmy Microsoft.
Office pod kciukiem
Po długich testach obejmujących prawie 2000 modeli smartfonów w rękach użytkowników z 83 krajów, Microsoft udostępnił wreszcie stabilną, kompletną wersję mobilnego pakietu biurowego, czyli Office for Android. Dodano do niej m.in. możliwość synchronizacji z chmurą, co dla posiadaczy Google Drive lub Boxa jest nie lada usprawnieniem.
Do pełnego korzystania z mobilnego Office’a potrzebne jest oczywiście bezpłatne konto w usługach Microsoftu, ale to nie problem. Haczyk tkwi gdzieś indziej - w sklepie Google Play specyfikacja aplikacji informuje, że do jej działania potrzebny jest Android 4.0. To nie do końca prawda, ponieważ specyfikacja wewnątrz programu podaje system o numerze 4.4. Wszystko oczywiście do sprawdzenia empirycznie, ale rozbieżność jest dosyć zasadnicza.
Jakby nie było, Office for Android jest doskonałym narzędziem dla tych, którzy często muszą kończyć pracę w drodze. Korzystając ze smartfona lub tabletu możemy wygodnie edytować czy stworzyć dokumenty, wykorzystując do tego funkcjonalność znaną doskonale z urządzeń stacjonarnych. A biorąc pod uwagę, że całość aplikacji waży zaledwie 27 MB, nie jest to duże obciążenie dla pamięci. Poza tym możemy też pobrać wybrany segment Office’a, a więc samego Worda, PowerPointa lub Excela.
Pospieszyłeś się? To nic wielkiego!
Drugą ciekawostką ostatnich dni jest funkcja, z której skorzysta każdy, a przydatna jest w szczególności tam, gdzie wysyła się dużo maili. Korzystające z Gmaila organizacje powinny pamiętać, że od teraz można cofnąć wysłaną wiadomość. Mamy na to aż do 30 sekund - czas określamy w ustawieniach skrzynki. Co lepsze, samej funkcji nie musimy nigdzie szukać, pojawia się oba automatycznie po wysłaniu maila. Jeśli nie chcemy z niej skorzystać, po prostu to ignorujemy.
Aby włączyć tę funkcję, po zalogowaniu się do Gmaila musimy kliknąć w rozwijane menu u góry, z prawej strony, bezpośrednio pod ikoną symbolizującą nasze konto. Jedną z opcji, w które możemy kliknąć są „Ustawienia”. Po wejściu na tę zakładkę, wyszukujemy punktu „Cofnij wysyłanie” i zaznaczamy pole „Włącz funkcję cofnij wysyłanie”. Poniżej możemy się jeszcze zdecydować jak wiele czasu możemy na to mieć. Na koniec wszystko zatwierdzamy na samym dole strony klikając przycisk „Zapisz zmiany”.
Funkcja cofania wysłanych wiadomości była do tej pory znana chociażby z Outlooka, gdzie obecna była pod nazwą „Recall”. W przypadku skrzynki Google, opracowywano ją w ramach programu testowego Google Labs. Inżynierowie z Mountain View rewolucji nie wprowadzają, ale taka opcja jest potrzebna w przypadku skrzynki mailowej i miło, że wreszcie się pojawiła.
Źródło: Technologie.ngo.pl