Fundacja Stabilo prezentuje poradnik do kreatywnego nauczania o aktywności obywatelskiej
Poradnik „Włącznik Obywatelski. Jak uczyć kreatywnie o aktywności obywatelskiej?” zawiera scenariusze lekcji do przeprowadzenia podczas zajęć w szkołach (np. lekcje WOS-u, godziny wychowawczej), ale również świetnie sprawdzą się na różnego rodzaju warsztatach o tematyce partycypacji w planowaniu przestrzeni, jak i podczas prowadzonych konsultacji społecznych z mieszkańcami.
Ciekawe rozwiązania zaprojektowane w poradniku mogą posłużyć jako narzędzia do pobudzania aktywności, kreatywności i partycypacyjnego planowania przestrzeni.
Publikacja jest owocem pracy specjalistów w ramach projektu „Włącznik Obywatelski”. Został on zrealizowany przez Fundację Stabilo z udziałem Zespołu ds. monitorowania konsultacji społecznych, ekspertów z obszaru partycypacji oraz metodyki nauczania, a także nauczycieli z toruńskich szkół i wolontariuszy.
Poradnik i jego zawartość jest również efektem warsztatów przeprowadzonych z ponad 250 uczniami z toruńskich szkół średnich jak i szkoleń z nauczycielami WOS-u, wychowawcami oraz mieszkańcami Torunia. Doświadczenia zebrane w projekcie przekonały nas, że ciekawie przeprowadzone procesy z mieszkańcami mają kolosalny wpływ na ich świadome wybory i decyzje. Chcielibyśmy, aby niniejszy poradnik był dla innych inspiracją w prowadzonych działaniach.
Wydanie poradnika i gry przez Fundację Stabilo kończy realizację projektu pn. „Włącznik Obywatelski” dofinansowanego ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich, którego głównym celem był wzrost efektywności mechanizmów konsultacji społecznych oraz wzrost zaangażowania społecznego i obywatelskiego w Toruniu.
Zachęcamy do korzystania z tych narzędzi.
WŁĄCZNIK OBYWATELSKI – JAK UCZYĆ KREATYWNIE O AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ?
Źródło: Fundacja Stabilo