Fundacja Itaka z działaniami na ogólnopolski dzień walki z depresją na warszawskich autobusach
dePRESJA - bliżej, niż myślisz - to hasło tegorocznej kampanii Fundacji ITAKA w związku z Ogólnopolskim Dniem Walki z Depresją. Akcja, która ma zwrócić uwagę na rosnący problem depresji wśród dzieci i młodzieży to wspólna inicjatywa Fundacji ITAKA, Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej (IGRZ), AMS, Synergic oraz Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie.
Motywem przewodnim tegorocznych działań Fundacji ITAKA z okazji Ogólnopolskiego Dnia Walki z depresją jest presja. Presja to zjawisko wielowątkowe - a w czasie pandemii szczególnie narażone są na nią nastolatki. - Niektórzy zmagają się z presją rówieśniczą, inni stawiają czoła presji oczekiwań bliskich. Czasami też - sami na siebie narzucają presję. Kiedy młodzi ludzie są poddawani presji przez dłuższy czas - jej konsekwencje mogą być dla nich przytłaczające. I na tych konsekwencjach chcemy się skupić w tegorocznej kampanii. Przewodnie hasło to: dePRESJA - bliżej, niż myślisz - mówi Izabela Jezierska - Świergiel, dyrektor ds. PR i fundraisingu Fundacji ITAKA.
Akcja na warszawskich autobusach będzie trwała miesiąc. Została ona przygotowana wraz z Izbą Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) i jej członkami AMS, Synergic. Do akcji włączyły się także Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie. Łącznie w kampanii firmy udostępniły blisko 100 powierzchni znajdujących się na tyłach autobusów. - Bardzo cieszy nas to, że członkowie Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej zdecydowali się poruszyć tak ważny i trudny temat, jakim jest depresja nastolatków i zaprosili do współpracy właśnie naszą Fundację. Pandemia, wielomiesięczne lockdowny i ciągła zmiana trybu nauczania mocno odciskają się na psychice młodzieży. Te zjawiska mogą potęgować presję związaną m.in. z wpasowaniem się w konkretną grupę rówieśniczą, nadążaniem za oczekiwaniem otoczenia, rodziny, szkoły. To wymagający czas także dla rodziców nastolatków, którzy powinni uważnie obserwować i przede wszystkim wspierać swoje dzieci - tłumaczy Jezierska - Świergiel.
Tegoroczne działania pod hasłem dePRESJA - bliżej, niż myślisz są kolejną odsłoną kampanii STOP DEPRESJI, którą Fundacja ITAKA prowadzi nieprzerwanie od 2009 roku. W ramach tej kampanii Fundacja m.in. prowadzi dwie linie wsparciowe: Antydepresyjny Telefon Zaufania oraz Telefon Zaufania Młodych. Więcej informacji na www.stopdepresji.pl
Źródło: Fundacja Itaka