Fokus na klimat. Opinie Polek i Polaków w jednym miejscu
More in Common Polska ogłasza premierę nowej strony internetowej „Fokus na Klimat”, na której udostępnia wyniki badań społecznych, analizy oraz raporty na temat opinii Polek i Polaków dotyczących zmian klimatycznych i polityki klimatycznej. Badania te oparte są na unikalnym modelu segmentacji More in Common, który pozwala lepiej zrozumieć różnorodność poglądów polskiego społeczeństwa.
More in Common Polska zaprasza do odwiedzenia strony „Fokus na Klimat” i korzystania z bogatej bazy danych. Została ona stworzona, aby dostarczać rzetelnych danych na temat potrzeb, lęków i opinii społeczeństwa w kwestii kryzysu klimatycznego i polityki klimatycznej. Jej celem jest również inspirowanie dialogu i działań, które przyczynią się do budowania konsensusu społecznego w sprawie ochrony klimatu.
– Jako społeczeństwo jesteśmy świadomi wyzwań i niebezpieczeństw związanych z kryzysem klimatycznym. Choć sprzeczamy się, co do szczegółów i tempa polityki klimatycznej, to widzimy jednak, że zarówno przeciwdziałanie zmianom klimatu jak i ochrona przyrody to tematy, które mają potencjał do jednoczenia społeczeństwa i budowania wspólnego zaangażowania. Mamy nadzieję, że nasza strona przyczyni się do realizacji tej misji – podkreśla Maria Wittels, badaczka More in Common Polska.
Na stronie „Fokus na Klimat” można znaleźć wyniki badań ilościowych i jakościowych w których w sumie wzięło udział ponad 8000 respondentów, 13 unikalnych artykułów, szczegółowe opisy segmentów społecznych – wyodrębnionych na bazie naszego modelu – wraz z poglądami, jakie mają na temat klimatu, quizy oraz wskazówki jak korzystać z naszych badań w skutecznej komunikacji. Informacje będą systematycznie aktualizowane i uzupełniane o nowe dane oraz raporty More in Common.
– Polacy nie są podzieleni na zwolenników i przeciwników zmian proklimatycznych. Rzeczywistość jest znacznie bardziej złożona. Dzięki wykorzystaniu modelu segmentacji do analizy danych lepiej widzimy potrzeby i obawy konkretnych grup, a tym samym możemy stworzyć bardziej skuteczne narracje, budować porozumienie ponad podziałami i przeciwdziałać polaryzacji społecznej – zauważa Adam Traczyk, dyrektor wykonawczy More in Common Polska.
Źródło: Fundacja "More In Common Polska"