Facebook to skuteczne narzędzie dla organizacji pozarządowych, by docierać do darczyńców – przekonywali eksperci i przedstawiciele trzeciego sektora zgromadzeni na Facebook NGO Day w Warszawie. – Dzięki mediom społecznościowym działalność realizowana przez organizacje pozarządowe może rozszerzać się w nieprawdopodobnie większy sposób, niż było to możliwe jeszcze przed kilkunastoma laty – podkreślił w otwierającym przemówieniu Prezydent RP Andrzej Duda.
8 czerwca 2017, Warszawa – W Reducie Banku Polskiego odbyła się konferencja NGO Day zorganizowana przez Facebooka. Celem spotkania było przekazanie organizacjom pozarządowym wiedzy na temat najskuteczniejszych metod komunikacji marketingowej na Facebooku oraz zaprezentowanie najbardziej inspirujących przykładów kampanii społecznych.
W przemówieniu otwierającym wydarzenie, Prezydent Andrzej Duda mówił o tym, jak ważną rolę spełniają media społecznościowe we wspieraniu działalności organizacji pozarządowych.
– Dwa elementy, z jednej strony wspólna działalność dobroczynna, a z drugiej strony możliwości nowoczesnej komunikacji w piękny sposób splatają się ze sobą. Dzięki mediom społecznościowym działalność realizowana przez organizacje pozarządowe może rozszerzać się w nieprawdopodobnie większy sposób, niż było to możliwe jeszcze przed kilkunastoma laty. To jest wspaniałe i za to chciałem z całego serca podziękować Facebookowi – powiedział.
– Bardzo cieszę się z dzisiejszej obecności Pana Prezydenta, ponieważ symbolizuje ona wspólne cele, jakie przyświecają władzom państwa oraz organizacjom pozarządowym. Ta obecność dowodzi także, że najefektywniejszym sposobem na ich realizację jest współpraca pomiędzy podmiotami działającymi we wszystkich trzech sektorach państwa – zaznaczył Jakub Turowski, odpowiedzialny w Facebooku za politykę publiczną w Polsce.
Robert Bednarski, Dyrektor Facebooka na Europę Środkowowschodnią podkreśla miejsce współpracy z sektorem pozarządowym w misji firmy: – Celem Facebooka zawsze było wspieranie społecznych więzi i umożliwienie ludziom angażowanie się w sprawy, które są dla nich ważne. Chcemy uczestniczyć w budowaniu globalnej społeczności i stawianiu czoła wyzwaniom, zarówno na szczeblu lokalnym, jak i w skali ogólnoświatowej. Dlatego tak ważne jest dla nas partnerstwo z organizacjami pozarządowymi i możliwość zaoferowania im narzędzi, dzięki którym mogą czynić nasz świat lepszym. Facebook to znakomita platforma dla fundacji i stowarzyszeń, które nie zawsze dysponują dużymi budżetami na realizację kampanii w mediach tradycyjnych takich jak TV czy radio. Możliwości i narzędzia komunikacyjne dostępne na Facebooku pozwalają fundacjom już bardzo niewielkim nakładem środków docierać precyzyjniej do osób zainteresowanych udzieleniem wsparcia.
Świetne rezultaty umiejętnego prowadzenia przez organizacje pozarządowe działań marketingowych na Facebooku pokazuje przykład Szlachetnej Paczki, która przed Świętami Bożego Narodzenia zrealizowała szeroko zakrojoną kampanię na platformie. W jej trakcie informacje o promowanej na Facebooku kampanii wpłat na Szlachetną Paczkę dotarły do ponad 3,8 miliona osób korzystających z platformy. Działania na Facebooku przyniosły bardzo wymierne efekty – tylko jedna z reklam kierowanych do osób o profilu zbliżonym do historycznych darczyńców przyniosła 692 konwersje. Łącznie, biorąc pod uwagę wszystkie grupy docelowe, Szlachetna Paczka odnotowała w okresie trwania kampanii 3347 wpłat, co przełożyło się na łączną kwotę 415 209 złotych i wskaźnik ROI (28 dni), który sięgnął 562%. Ubiegłoroczna kampania Szlachetnej Paczki na Facebooku była pierwszym projektem o takiej skali.
Źródło: Biuro Prasowe Facebook Polska