W ubiegłym miesiącu pierwszy raz przyjrzeliśmy się kanałom społecznościowym organizacji pozarządowych na Facebooku; danych dostarczyła firma Sotrender specjalizująca się w analizie tego medium. Co angażowało użytkowników tej społecznościówki w lutym tego roku?
Luty w tym serwisie społecznościowym zdecydowanie upłynął pod znakiem sportu. Wyczyny Polaków na olimpiadzie elektryzowały wszystkich, a linijki dedykowane na Facebooku rodzimym medalistom niemal gwarantowały dużą klikalność. Polaków w sieci angażowały też emocjonalne wpisy polityków, poświęcających łamy własnych fanpage’y sytuacji na Ukrainie. Tak zrobił Bronisław Komorowski, a także profil Kancelarii Premiera. 21 lutego br. publikowano na nich informacje na temat akcji Solidarni z Ukrainą.
Liczą się szczere emocje
Zdziwienia nie budzi podział miejsc w kategorii najpopularniejszych fanpage’y wśród wszystkich organizacji pozarządowych obecnych w tej sieci społecznościowej. Na pierwszych pozycjach w najbliższych miesiącach trudno o jakiekolwiek zmiany. Najwięcej fanów na koniec lutego br. gromadził fanpage WOŚP – 803 tys. fanów, za nim znalazła się strona Podaruj Dzieciom Słońce – 293 tys. fanów, a także Kolorujemy – 237 tys. fanów.
Największy przypływ nowych internautów, którzy w lutym polubili fanpage danej organizacji odnotowała Fundacja DKMS – w ciągu 28 dni przybyło ich ponad 12 tys.
Wpływ tak dużego przyrostu to z pewnością popularność jednego z wpisów. Obok informacji o poszukiwaniach dawcy szpiku dla Mateusza, wszelkich danych kontaktowych, zilustrowaniu wpisu zdjęciem pojawiły się emocjonalne słowa:
„Nazywam się Mateusz Harabas i mam 20 lat. Mieszkam w Kaletach. Interesuję się sportem, mechaniką i muzyką. Wraz z moją dziewczyną planowaliśmy wspólną przyszłość, nasze marzenia przerwała ciężka choroba. W październiku 2013 roku wykryto u mnie ostrą białaczkę limfoblastyczną T – komórkową. Jestem po dwóch cyklach ciężkiej chemioterapii , a przede mną kolejne dwa. Ostatnim etapem leczenia i jedynym ratunkiem dla mnie jest przeszczepienie szpiku od dawcy niespokrewnionego. Dlatego, by wygrać ciężką i długą walkę z chorobą zwracam się do Ciebie z prośbą o pomoc. Zarejestruj się jako potencjalny Dawca szpiku i pomóż mi innym chorym spełnić nasze marzenia.”
Wpis został udostępniony ponad 30 tys. razy, a w aktywnej dyskusji pod nim powstało ponad 200 komentarzy.
Angażują nawet mniejsi
Jednak najbardziej angażowały działania podejmowane na fanpage’u Fundacji Międzynarodowy Ruch Na Rzecz Zwierząt Viva! Administratorzy zarządzający profilem prowadzą aktywne działania na rzecz ochrony zwierząt. Organizacja edukuje, a także interweniuje na rzecz zaniedbywanych zwierząt. Co ciekawe profil w ogólnym rankingu plasuje się dopiero na 20. Pozycji, ale za to wśród ponad 50 tys. fanów śledzących działania organizacji prawie 70 proc. choć raz w ciągu miesiąca weszło w interakcje z twórcami profilu.
Źródło: Technologie.ngo.pl