Social Media on Purpose to inicjatywa Stanford Social Innovation Review oraz The Stanford Center on Philantropy and Civil Society dedykowana organizacjom non-profit, której celem jest propagowanie metod budowania efektywnej strategii komunikacyjnej przy
użycia mediów społecznościowych.
W ramach projektu zorganizowano intensywną, całodniową konferencję poświęconą najpowszechniejszym obecnie kanałom komunikacji, którymi są: Facebook, Twitter, YouTube, Google+ oraz LinkedIn. W programie znalazły się nie tylko warsztaty tworzenia efektywnej strategii social media, ale także prezentacje poszczególnych platform komunikacyjnych z naciskiem na ich innowacyjne metody wykorzystania oraz omówienie mini case staudies ilustrujących sposoby osiągania celów organizacji, wdrażania 7 nowatorskich programów oraz nadzorowania rezultatów tych działań. W gronie prelegentów znaleźli się przedstawiciele wyżej wymienionych serwisów społecznościowych, którzy przedstawili szereg metod i narzędzi umożliwiających budowanie efektywnej komunikacji dzięki wykorzystaniu poszczególnych platform.
Strategia komunikacyjna
dopasowania Twittera do strategii komunikacyjnej marki, a Meg Garlinghouse kierownik działu Social Impact w LinkedIn pokazała skuteczne narzędzia ułatwiające znalezienie utalentowanych wolontariuszy i potencjalnych członków zarządu.
Zwieńczeniem konferencji było spotkanie z Marią Stepanek dziennikarką, strategiem ds. nowych mediów i autorką wielu książek oraz artykułów, która krok po kroku omówiła tworzenie strategii komunikacyjnej organizacji non-profit uwzględniając jej misję, cele szczegółowe, grupę docelową a przede wszystkim kanały dystrybucji.
Więcej informacji na temat przedsięwzięcia (w tym streszczenia prezentacji) można znaleźć na stronie SSIR
Źródło: technologie.ngo.pl