Setki tysięcy pikseli rozświetliło się w dzień XX Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w kształt serca. Rozpaliło je łącznie ponad 4400 osób, rozświetlając pojedyncze piksele lub też układając z nich wyznania, napisy czy wiadomości dla bliskich osób. A chętnych było jeszcze więcej!
W tym roku naprawdę każdy mógł zagrać dla Orkiestry. Wystarczył nawet jeden grosz, by serce stopniowo wypełniło się kolorem. Dzięki zaangażowaniu tysięcy internautów e-Serce zebrało dla Orkiestry ponad 80 tys. zł.
Naprawdę z pompą!
Sukces aplikacji e-Serce, przygotowanej przez wyspecjalizowaną w mikropłatnościach firmę YetiPay po raz pierwszy w tym roku, zaskoczył samych twórców, którzy liczyli, że uda się dzięki aplikacji zebrać 50 tys. zł.
- Gdy wszystkie przygotowane do rozświetlenia piksele rozbłysły już kolorem w dniu finału, musieliśmy dodać tło dla e-Serca, aby kolejni chętni internauci mogli wesprzeć tę inicjatywę! Jesteśmy bardzo dumni, że pomysł na aplikację zrodzony w YetiPay mógł wesprzeć Orkiestrę. Dzięki e-Sercu zagrało dla niej w internecie kilka tysięcy internautów – komentuje Piotr Żychliński, Prezes Zarządu YetiPay.
Lubię e-Serce
O hojności internautów świadczy to, że po osiągnięciu sumy dokładnie 81 385,89 PLN w dniu finału po prostu nie można już było rozpalić ani jednego piksela więcej.
O zainteresowaniu akcją świadczą też liczby:
- ponad 6 tys. wskazań „Lubię to!” dla samej tylko aplikacji na Facebooku
- ponad tysiąc wskazań „Fajne!” na Nk.pl
- ponad 100 plusików na Google + i 250 tweetów.
Wiadomością o rozświetleniu pikseli na e-Sercu - będącą jednocześnie zachętą dla znajomych do uczestnictwa w akcji - podzieliło się na Facebooku tysiące osób. Komunikat „zapaliłem swój piksel na sercu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy” pojawiał się na profilach darczyńców średnio raz na minutę przez ostatnie cztery finałowe dni!
Dzięki e-Sercu doszło również do zaręczyn! Zespół YetiPay otrzymał podziękowania od osoby, która niebanalnie oświadczyła się swojej wybrance wpisując wyznanie w e-Serce.
Wypełnianie e-Serce kolorem
Gwiazdy dla WOŚP
W akcję rozświetlania e-Serca od początku włączyły się też gwiazdy – Monika Olejnik, która rozświetliła wszystkie kropki nad „i” w napisie „Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy”, Doda, która z entuzjazmem opowiadała mediom o akcji i wybrała prawdziwie królewskie, bo największe logo na e-Sercu, oraz Monika Brodka, Feel, Natalia Lesz, Kamil Bednarek i Star Guard Muffin.
- Pomysł na stworzenie w internecie przestrzeni, w której internauci będą mogli wyrazić siebie, napisać ważną wiadomość czy też anonimowo wesprzeć naszą Orkiestrę choćby kilkoma groszami w zależności od zasobności swojego portfela, od razu przypadł nam do gustu. Nie zawsze spotkamy na naszej drodze wolontariuszy, nie każdy też może wyjść z domu w dniu finału, więc e-Serce przygotowane dla WOŚP przez Yetipay otwiera się na bardzo różne potrzeby ludzi chętnych do pomocy. Dziękujemy wszystkim, którzy przekazali dar prosto z e-Serce na Orkiestrę i ratowanie chorych na dzieci i ich matek – mówi Krzysztof Dobies, rzecznik WOŚP.
Całkowity dochód z akcji e-Serce przeznaczony jest na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, czyli zakup najnowocześniejszych urządzeń do ratowania życia wcześniaków oraz pomp insulinowych dla kobiet ciężarnych z cukrzycą.
Patronat honorowy nad akcją e-Serca objął odział IAB Polska (Interactive Advertising Bureau Polska). Patronami medialnymi akcji są: ARBOinteractive, Internet Standard, Ipla, o2.pl, Onet.pl, Interia.pl, Webshake.tv oraz Interaktywnie.com. Patronami akcji zostali również Gruper.pl, agencja K2 Internet, naszemiasto.pl oraz Gratka.pl.