Ministerstwo Finansów deklaruje, że płatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych nie będą zobowiązani do wykupywania podpisu elektronicznego. Odpowiednie przepisy, umożliwiające korzystanie z e-PUAP, mają się znaleźć w przepisach wykonawczych do zmienianej właśnie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Poruszenie organizacji pozarządowych wywołały zapisy w projekcie zmian w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którymi podmioty zatrudniające co najmniej pięć osób (bez względu na formę zatrudnienia, czyli może to być nawet podpisanie umowy o dzieło) będą zobowiązane do przekazywania informacji o pobranych zaliczkach środkami komunikacji elektroniczej. Obawy dotyczą tego, czy nie zrodzi to po stronie podmiotów zatrudniających obowiązku wykupywania kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Więcej na ten temat:
Można więc mieć nadzieję, że w przepisach wykonawczych do zmienianej ustawy znajdą się zapisy umożliwiające korzystanie z publicznych, bezpłatnych narzędzi do weryfikacji podpisów deklaracji podatkowych. Nie znany jest jednak termin uruchomienia portalu podatkowego, stąd pojawia pytanie, czy MF zdąży z tym narzędziem przed wprowadzeniem obowiązkowego rozliczenia się elektronicznie.
Źródło: inf. własna ngo.pl, GP