Ruszyła kolejna edycja kampanii Dzień na U, zainicjowanej 4 lata temu przez Fundację Rak’n’Roll razem z firmą Avon, która jako pierwsza w Polsce wprowadziła dla swoich pracowników dodatkowy dzień urlopu na badania profilaktyczne. Od tego czasu do akcji dołączyło blisko 30 innych organizacji, działających w Polsce, a także spółki Avon z innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej.
W ramach kampanii Dzień na U Fundacja Rak’n’Roll oraz Avon zachęcają Polaków do regularnych badań profilaktycznych, które każdy powinien wykonywać co najmniej raz w roku w trosce o własne zdrowie. Pomóc ma w tym jeden dodatkowy dzień wolny, który przystępujące do akcji organizacje oferują swoim pracownikom, aby mogli oni wykonać takie badania w ramach czasu pracy. Avon jest pierwszą firmą w Polsce, która wprowadziła Dzień na U dla wszystkich swoich pracowników bez wyjątków, zarówno w biurze w Warszawie, jaki i w fabryce oraz w centrum dystrybucyjnym w Garwolinie. Ponieważ Avon prowadzi także kampanię Avon Kontra Rak Piersi, w sposób szczególny zachęca Polki do wykorzystania Dnia na U na badanie piersi.
– Coroczne, profilaktyczne badania to przejaw dbania o siebie, który powinien stać się nawykiem każdej i każdego z nas. Naszym celem jest to, by dla Polek i Polaków było to tak samo naturalne i tak samo weszło im w krew, jak chociażby wykonywane rutyny pielęgnacyjne: pójście do fryzjera, „na paznokcie”, masaż czy do siłowni. Dążymy do tego zachęcając do wybrania jednego dnia w roku, w którym potwierdzenie zdrowia jest na pierwszym miejscu, a brak czasu nie stanowi wymówki – to właśnie Dzień na U. Bo ten raz w roku ktoś może Was zastąpić – apeluje Jacek Maciejewski z Fundacji Rak’n’Roll.
Warsztaty z samobadania piersi dla nastolatek z Garwolina
Dodatkowo, w tym roku Avon Garwolin, wspólnie z fundacją Rak’n’Roll, zaangażował się w program edukacyjny „Normalne, że je poznaję”, w ramach którego uczennice szkół średnich z powiatu garwolińskiego zaproszone są do wzięcia udziału w warsztatach z samobadania piersi. Podczas zajęć dowiedzą się, jak prawidłowo przeprowadzić takie badanie. Zyskają także świadomość, że powinno ono stać się zdrowym nawykiem każdej kobiety.
– Program „Normalne, że je poznaję” idealnie wpisuje się w społeczną misję marki Avon, która konsekwentnie wspiera Polki w trosce o zdrowie, rozwijając świadomość profilaktyki raka piersi. W Avon Garwolin co roku organizujemy dla pracujących u nas kobiet badania USG piersi oraz cytologiczne. Nie zapominamy także o mężczyznach, przypominając im o profilaktyce, m. in. w ramach kampanii Movember. Niezbędne badania można wykonać w ramach Dnia na U. Nasi pracownicy mogą przy tym korzystać z prywatnej opieki medycznej, którą oferujemy im w ramach benefitów pozapłacowych – mówi Jakub Żurowski, Dyrektor Fabryki Avon w Garwolinie.
Więcej informacji o programie „Normalne, że je poznaję” pod linkiem: www.avon.pl/programedukacyjny.