Podczas gdy wciąż nie udało się wprowadzić komputerów efektywnie wspomagających edukację w szkołach, rynek w coraz większym stopniu zalewają narzędzia wykorzystujące potencjał tzw. second screen, a więc dodatkowego ekranu, który w trakcie normalnych czynności możemy trzymać w rękach. I już dziś z powodzeniem pomaga w edukacji.
Dodatkowa wartość
A wspomniany second screen tworzy możliwość dodatkowej interakcji z osobą, która go używa. Na dodatek osoby młode, które biorą udział w tradycyjnych kursach często zwracają uwagę, że idealnym dopełnieniem kursu, w którym uczestniczą byłaby możliwość przeprowadzania przynajmniej ułamka szkolenia właśnie za pomocą czy tez przy pomocy urządzeń mobilnych. Największą zaletą jest oczywiście możliwość wygodnego dostępu do zadań z poziomu czegoś, co mamy zawsze pod ręką. Dodatkowo, second screen zawsze musi stanowić uzupełnienie, a nie podstawę kursu w jakim uczestniczy dana osoba. Musi być wartością dodaną, a nie podstawową. Każda nowoczesna metoda niesie ze sobą sporo wiele możliwości, ale i wiele zagrożeń, które mogą się wręcz obrócić przeciwko konstruującym takie aplikacje. Należy o tym pamiętać.
Sięgnąć po grywalizację
Firma Funmedia działając na ponad 20 światowych rynkach zdobyła niemałe doświadczenie w umiejętnym wykorzystaniu dodatkowego ekranu w szkoleniach, a jej specjalizacją są faktycznie kursy językowe. Jednak dzięki wykorzystaniu możliwości drugiego ekranu świetnie sprawdzą się też w innych dziedzinach. Co najważniejsze, w aplikacjach bez trudu można wprowadzić elementy grywalizacji. To trend polegający na wykorzystaniu mechanizmów znanych z gier w celu wywołania określonego zachowania w sytuacjach, które nie są w jakikolwiek sposób skorelowane na sytuacje powiązane z jakimikolwiek rozgrywkami. To działanie, w którym na końcu znajduje się nagroda, którą użytkownik otrzymuje za wykonanie konkretnego działania. Najczęściej ma formę wirtualną, ale każdy z nas lubi na chwilę oderwać się od codzienności, więc chyba doskonale wiemy jaką wartość mają takie działania.
Źródło: Technologie.ngo.pl