DPD Polska została sponsorem dziesiątej, jubileuszowej edycji projektu integracyjnego dla niewidomych i słabowidzących „Zobaczyć morze”. W ramach akcji organizowanej przez Fundację Gniazdo Piratów w dniach 27 czerwca – 15 lipca br., odbędą się rejsy żaglowcami na pełnym morzu. Część załogi będą stanowić osoby niewidome i niedowidzące. Jest to kolejna inicjatywa społeczna wspierana przez DPD Polska, w ramach strategii CSR.
Celem projektu jest umożliwienie udziału w rejsie osobom, które z racji swej niepełnosprawności mogą nigdy nie doświadczyć morskiej przygody. Integracyjna formuła wyprawy pozwala im przeżyć wyjątkowe chwile w otoczeniu prawdziwych żeglarzy i pełnosprawnych uczestników. Wykonując obowiązki na statku we współpracy z zawodowymi marynarzami, niewidomi w pełni uczestniczą w pracach na żaglowcu, także tych związanych z nawigacją.
- Dzięki naszej inicjatywie wiele niepełnosprawnych osób poczuło niepowtarzalny klimat dalekomorskiego rejsu i na swój sposób „zobaczyło morze”. Zaangażowanie niewidomych i niedowidzących w codzienne obowiązki na statku, pomaga budować ich kompetencje społeczne, jakże ważne w codziennym życiu. Morska przygoda nie tylko wzbogaca osoby w niej uczestniczące, ale także jest dla wszystkich żeglarzy świetnym sposobem na przeżycie pięknych wakacji – mówi Robert Krzemiński, wiceprezes Fundacji Gniazdo Piratów.
W tegorocznej edycji przedsięwzięcia odbędą się dwa rejsy – z Gdyni do Oslo oraz z Oslo do Bergen. Pierwszy będzie wiódł śladami I, dziewiczej, edycji z 2006 roku – z Gdyni przez Kopenhagę i Goteborg do Oslo. W drugim rejsie planowana trasa to Oslo - Skagen - Stavanger – Bergen. Fundacja Gniazdo Piratów zwiększyła także liczbę uczestników, wprowadzając dodatkowy żaglowiec – Zjawa IV, który będzie w pełni przystosowany do bezwzrokowego nawigowania.
- W tym roku ma miejsce X edycja projektu. Jak bardzo wpisał on się już w naszą rzeczywistość i jak ogromny jest odzew wśród chętnych do wzięcia w nim udziału widać właśnie po tym, że w rejsy popłyną dwa żaglowce. W obydwu weźmie udział aż 48 osób z dysfunkcją wzroku - dodaje Robert Krzemiński.
- Z wielką przyjemnością już po raz drugi wspieramy tę wspaniałą inicjatywę, która wpisuje się w założenia międzynarodowej DPDgroup związane z promowaniem kompetencji składających się na postawę nowoczesnej przedsiębiorczości. Obserwując, jak sprawnie radzą sobie na pokładzie osoby z dysfunkcją wzroku, nabieramy pewności, że na lądzie będą poruszać się sprawniej i z poczuciem, że jest przed nimi coraz mniej barier – mówi Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.
Tegoroczną edycję akcji Zobaczyć Morze swoim patronatem objął Prezydent RP Bronisław Komorowski, a także Ambasady Rzeczpospolitej Polskiej w Kopenhadze i Oslo, Polskie Radio Jedynka, Centrum Wychowania Morskiego ZHP, Polski Związek Żeglarski oraz miesięcznik Żagle. Oprócz DPD Polska projekt sponsorowany jest przez spółki: Abplanalp, Haas Automation, E.C.E. Konrad Łukaszewicz, Lotos, Societe Generale Equipment Finance oraz Wizzair.
Źródło: inf. nadesłana