Donateo i Fundacja Polska Bezgotówkowa promują innowacje płatnicze
Donateo i Fundacja Polska Bezgotówkowa podpisały list intencyjny. Zgodnie z jego postanowieniami, podmioty będą wspierać promocję innowacji płatniczych, w tym mikrodonacji w płatnościach bezgotówkowych.
– Zapowiedź współpracy z Fundacją Polska Bezgotówkowa to ważny krok w naszym rozwoju. Łączą nas wspólne cele związane z rozwojem nowej kategorii transakcji bezgotówkowych. Cieszę się, że dotarliśmy do takiego momentu, w którym możemy pozyskiwać tak wartościowych partnerów, jak Polska Bezgotówkowa – mówi Krzysztof Adamski, CEO BetterPOS, pomysłodawca projektu Donateo.
Fundacja Polska Bezgotówkowa zajmuje się upowszechnieniem i promocją obrotu bezgotówkowego w Polsce wśród małych, średnich i mikroprzedsiębiorstw, jednostek samorządu terytorialnego i związków wyznaniowych, a także podnoszeniem wiedzy obywateli na temat mechanizmów obrotu bezgotówkowego, jego bezpieczeństwa i zasad ekonomii. Jednym z jej podstawowych celów jest również promocja innowacji technologicznych wspierających obrót bezgotówkowy, a także edukacja w tym zakresie.
Współpraca Fundacji Polska Bezgotówkowa z BetterPOS, który jest twórcą projektu Donateo, skupiać się będzie głównie na realizacji działań związanych z promowaniem mikrodonacji w płatnościach bezgotówkowych na rzecz pomocy Ukrainie. Od 24 lutego 2022 roku Fundacja wspiera bowiem akcje pomocowe realizowane przez instytucje charytatywne dla społeczeństwa Ukrainy.
– Projekt Donateo wpisuje się w ideę nowoczesnych, technologicznie zaawansowanych produktów finansowych. Wierzymy, że ten rynek będzie się rozwijał. To proste i bezpieczne rozwiązanie, z którego może korzystać każdy z nas. Chętnie wspieramy inicjatywy, które przynoszą dodatkową wartość detalistom i konsumentom, ale i sprawiają tyle dobroci wokół – komentuje Joanna Erdman, wiceprezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Aplikacja Donateo jest projektem autorstwa BetterPOS. Platforma pozwala na wspieranie organizacji charytatywnych w Polsce przez wdrażanie nowoczesnych technologii finansowych, w tym na mikrodonacji na terminalach w punktach handlowych największych sieci detalicznych oraz niebawem na platformach e-commerce. Fintech liczy na wdrożenia w kolejnych punktach. Misją BetterPOS jest zbudowanie nowej kultury dobroczynności, która polega na małym, ale częstym przekazywaniu datków na cele dobroczynne. W tym celu powstały autorskie rozwiązania: Aplikacja Donateo, datkomaty i e-skarbonki, które pozwalają na przekazywanie mikrodonacji za pośrednictwem płatności bezgotówkowych.
Źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa