Od 30 maja 2012 r. każdy klient sieci E.Leclerc, dzięki jednemu prostemu gestowi, może włączyć się w charytatywną akcję. Wystarczy że płacąc za zakupy, zamiast reszty w gotówce poprosi o wydanie jej w postaci Dobrego Dukata, który służy wsparciu edukacji dzieci w Gruzji.
Zaledwie dwa tygodnie wystarczyły, aby sprzedaż wyjątkowych, zaprojektowanych przez designera Narodowego Banku Polskiego monet osiągnęła wynik prawie 20 tys. sztuk. To imponujące osiągnięcie daje duże nadzieje, że klienci E.Leclerc’a co najmniej podwoją wynik z poprzedniej edycji, w której sprzedano ponad 45 tys. Dobrych Dukatów.
– Pomaganie innym jeszcze nigdy nie było tak proste. Kampania „Reszta w Twoich rękach” umożliwia wszystkim odwiedzającym nasz sklep włączenie się w społeczne działania – podkreśla Jean-Philippe Magre, prezes zarządu E.Leclerc Polska. – Każdy jej uczestnik: klient, pracownik czy międzynarodowa organizacja, może dzięki prostemu gestowi mieć swój wkład w dobroczynną akcję.
E.Leclerc angażuje się w kampanię „Reszta w Twoich Rękach” już po raz trzeci. Jej głównymi organizatorami są UNICEF oraz Mennica Polska. W tym roku zyski z zakupionych Dobrych Dukatów przeznaczane są na wyprawki szkolne dla gruzińskich dzieci. Honorowy Patronat akcji objęła Małżonka Prezydenta RP, Pani Anna Komorowska. Twarzą kampanii została po raz trzeci aktorka Magdalena Różczka. Akcja potrwa do 30 września bieżącego roku. Oprócz sieci E.Leclerc bierze w niej udział jeszcze 12 partnerów handlowych, co przekłada się na ponad 1 000 punktów sprzedażowych, w których dostępne są Dobre Dukaty.
O E.Leclerc
E.Leclerc to pierwsza europejska sieć zrzeszająca niezależnych handlowców prowadzących pod wspólnym szyldem ponad 500 sklepów wielkopowierzchniowych we Francji i innych krajach europejskich. Ta najdłużej działająca w Polsce, bo aż od 1995 roku, sieć super i hipermarketów, nie jest wielkim koncernem, tylko stowarzyszeniem niezależnych przedsiębiorców. E.Leclerc to znak firmowy, pod którym zrzeszeni są niezależni handlowcy, właściciele przedsiębiorstw zarządzanych w niezależny sposób. Każdy nasz sklep to odrębny podmiot - mała firma, robiąca wiele dla lokalnego rynku i płacąca podatki w kraju, w którym działa. Jesteśmy stowarzyszeniem przedsiębiorców, którym zależy na rozwoju zawodowym i równocześnie na wspieraniu społeczności lokalnych. W roku 2011 sieć E.Leclerc osiągnęła obroty w wysokości 2648 milionów złotych, czyli aż o 5,2% więcej w stosunku do poprzedniego roku. Obecnie zatrudnia 6200 pracowników w 40 sklepach znajdujących się w 36 miastach na terenie 15 województw.
Źródło: E.Leclerc