W dniach 4-5 maja 2016 r. odbyło się ósme posiedzenie Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Dąbrowa Górnicza kadencji 2015-2017. Było to posiedzenie Rady w tzw. trybie obiegowym.
Posiedzenie Rady zwołano na wniosek wiceprzewodniczącego Rady Łukasz Kolbera. Na podstawie Regulaminu pracy Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Dąbrowa Górnicza paragraf 4 Organizacja pracy Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Dąbrowa Górnicza - pkt. 8. W szczególnych przypadkach członkowie Rady mogą wyrażać swoje opinie i podejmować uchwały za pośrednictwem poczty elektronicznej w sposób obiegowy. Ten sposób funkcjonowania Rady jest tożsamy z odbyciem posiedzenia. Protokół z posiedzenia w trybie obiegowym powstaje na podstawie korespondencji elektronicznej. Dla ważności opinii uchwał w trybie obiegowym konieczne jest wyrażenie opinii przez połowę składu Rady. Pkt. 9. Posiedzenie w trybie obiegowym może być zwoływane tylko w sytuacjach nagłych, kiedy istnieje konieczność podjęcia stanowiska przez Radę w terminie nie dłuższym niż 7 dni. Pkt. 10. Posiedzenie w trybie obiegowym trwa zawsze 24 godziny. Po upływie 24 h zwołujący posiedzenie przesyła do wszystkich członków Rady informację o jego wyniku.
W posiedzeniu RDPPMDG w trybie obiegowym udział wzięli członkowie Rady: Kamil Dybich – Radny Rady Miejskiej, Ewa Filus-Oberc – SOMA/ DFOP; Łukasz Kolber – Fundacja Godne Życie/DFOP, Jadwiga Kowalik – Stowarzyszenie Kobieta Liderem Świata/DFOP, Joanna Mizera- Naczelnik Wydziału Zdrowia, Polityki Społecznej i Aktywizacji Zawodowej, Jacek Różycki – PTK/DFOP, Renata Zaremba – Stowarzyszenie MAŁOLAT/DFOP oraz przedstawicielka BOP – Magdalena Mike.
Magdalena Mike, BOP, wysłała do wszystkich członków Rady informację, iż w związku z opublikowaniem w dniu 25 kwietnia 2016 r. Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 kwietnia 2016 r. w sprawie uproszczonego wzoru oferty i uproszczonego wzoru sprawozdania z realizacji zadania publicznego (Dz. U. z 2016r. poz. 570) konieczne jest przyjęcie nowych zasad przyznawania i rozliczania dotacji w ramach art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z budżetu gminy Dąbrowa Górnicza (tryb pozakonkursowy), które znajdują się w projekcie Zarządzenia Prezydenta Miasta stanowiącym załącznik do informacji mailowej. Posiedzenie trwało do dnia 5 maja 2016 r. W efekcie otrzymano 7 pozytywnych rekomendacji członków Rady. Na tej postawie sporządzono informację do Członków RDPPMD o wyniku prac Rady oraz
Uchwałę nr 3/RDPPMDG/2016 z dnia 5 maja 2016 r. w sprawie pozytywnego zaopiniowania projektu Zarządzenia Prezydenta Miasta Dąbrowa Górnicza w sprawie: przyjęcia zasad przyznawania i rozliczania dotacji w ramach art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z budżetu gminy Dąbrowa Górnicza (tryb pozakonkursowy), które obowiązywały będą od 10 maja 2016r.