11 lutego 2014 r. w Inkubatorze Społecznej Przedsiębiorczości odbyło się pierwsze spotkanie mające na celu ustalenie zadań oraz tryb działania Dąbrowskiej Rady Seniorów.
W pierwszym wzięło udział 28 osób, w tym przedstawiciele organizacji pozarządowych, przedstawiciele Uniwersytetu Trzeciego Wieku oraz mieszkańcy Dąbrowy Górniczej - seniorzy zainteresowani powołaniem Rady.
Podczas spotkania zostały wypracowane zadania dla Rady. Do najważniejszych uczestnicy spotkania zaliczyli:
- Reprezentowanie interesów seniorów na forum miasta
- Współdziałanie z organizacjami pozarządowymi oraz instytucjami publicznymi działającymi na terenie miasta
- Podejmowanie i promowanie inicjatyw na rzecz seniorów (stworzenie bazy i terminarza inicjatyw)
- Opiniowanie i doradztwo przy tworzeniu dokumentów strategicznych dot. seniorów
- Monitoring potrzeb oraz działania integrujące środowisko seniorów.
Przedyskutowany został również skład ilościowy Rady. Ustalono, iż liczyć ona będzie15 osób, w tym: 2 osoby reprezentujące Urząd Miejski, 2 osoby reprezentujące Uniwersytety Trzeciego Wieku działające na terenie Dąbrowy Górniczej oraz 9 seniorów, którzy złożą swoje kandydatury do rady poparte przez co najmniej 20 mieszkańców. Warunkiem koniecznym bycia członkiem Rady Seniorów będzie wiek – min. 55 lat.
Źródło: Portal Organizacji Pozarządowych