Dwoisz się i troisz, by pozyskać środki na działalność swojego NGO – ale czy naprawdę udało ci się wyczerpać wszystkie opcje? Sprawdź, czy znasz i wykorzystujesz te sposoby na pozyskanie funduszy dla twojej organizacji!
Obchodzony 1 października Europejski Dzień Fundacji i Darczyńców to jedna z tych okazji, na które nie kupuje się prezentów ani kwiatów. To okazja, która wymaga działania! Najlepszym podarunkiem będzie wsparcie, a ma ono wiele oblicz: każde inne, a wszystkie równie ważne i potrzebne. Z których korzystasz? Które są na twojej liście do wdrożenia w przyszłości? A może o niektórych z nich nie masz pojęcia? Czytaj dalej i przekonaj się!
Zrzutki online (i offline)
Coraz popularniejsze serwisy umożliwiające tworzenie zrzutek na konkretne cele, takie jak Zrzutka.pl czy Siepomaga.pl, a nawet udostępniona przez Facebooka wtyczka do tworzenia zbiórek dla organizacji dobroczynnych z okazji np. urodzin, to sposób na łatwe i szybkie przekazywanie darowizn. Pod wieloma względami są one ekwiwalentem tradycyjnej puszki na datki, która do dziś przecież jest powszechnie stosowanym sposobem zbierania pieniędzy na działalność.
Ich największa zaleta? To szybkie akcje: przedstawiasz swoją sprawę i ludzie w sekundę podejmują decyzję, czy sięgnąć do portfela albo po kartę płatniczą. Pomagają też zorganizować zrzutkę wokół konkretnego działania (np. „na leczenie psa Pimpusia, odebranego okrutnym właścicielom”, a nie po prostu „dla schroniska”), co działa na wyobraźnię skuteczniej niż szerszy, ogólny cel.
Krótka piłka: przelew bezpośredni
…czyli najbardziej klasyczna darowizna, jaką można sobie wyobrazić. Szlachetność tkwi w prostocie, ale w czasach przesytu informacyjnego pamiętajmy, że nawet o najprostszych rzeczach warto przypominać. Dlatego dobrze jest korzystać z narzędzi umożliwiających wykonywanie przelewów bezpośrednio ze strony organizacji dobroczynnej – takich jak FaniPay. Im bardziej ułatwisz wpłaty, tym lepiej.
Imprezy fundraisingowe
Od rodzinnego pikniku poprzez koncert aż po ekskluzywną galę, opcji zorganizowania fundraisingowej imprezy jest tak wiele, jak wiele jest wydarzeń w ogóle. Sprzedawanie biletów wstępu w formie cegiełek oraz skarbonki rozmieszczone w strategicznych miejscach to tylko niektóre ze sposobów na pozyskanie funduszy podczas charytatywnych wydarzeń.
Aukcje charytatywne
Jak udowadnia przykład Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, aukcja charytatywna jest rewelacyjnym sposobem na pozyskanie środków. Obecnie modne są te w formie wyprzedaży garażowej. Nie tylko zapewniają odrobinę adrenaliny typową dla licytacji, lecz często także realizują ideę zero waste, ponieważ wystawiane są na nich przedmioty, które ktoś ma w nadmiarze, nie są mu już potrzebne lub po prostu z jakiegoś powodu uważa, że lepiej będzie znaleźć im nowy dom.
Darowizny od zakupów online
Jeszcze do niedawna, gdyby zdarzyło ci się usłyszeć, że można zrobić darowiznę nie tylko za darmo, ale też niemal za każdym razem, gdy kupujesz popularne produkty online – trudno byłoby ci uwierzyć. A teraz nie tylko można to zrobić, ale jest to super łatwe! Z FaniMani.pl twoi wspierający mogą płacić tyle, ile zawsze, a średnio 2,5% wartości ich zakupów trafi do ciebie. Takie zakupy z darowizną można wykonać w ponad 1500 sklepów i serwisów internetowych, takich jak Booking.pl, PizzaPortal, eobuwie czy ZooPlus. Jeśli twoja organizacja jeszcze nie korzysta z FaniMani, możesz zarejestrować ją tutaj i natychmiast rozpocząć zbieranie darowizn od zakupów online.
A jaką formę pomagania ty promujesz i proponujesz swoim wspierającym i sympatykom? Napisz komentarz i podziel się z nami swoimi pomysłami lub sprawdzonymi sposobami na kreatywne zbieranie funduszy!
Źródło: Fundacja Fanimani