Coraz częściej korzystamy z portalu inwestycjawkadry.pl
Kształcenia ustawiczne to obszar w Polsce mocno zaniedbany. PARP w celu poprawy tej sfery edukacji prowadzi kampanię społeczną "Szkolenia - to się opłaca!". Po 10 miesiącach działań można zauważyć rosnące zainteresowanie tym tematem. Świadczy o tym ponad milion unikalnych użytkowników serwisu inwestycjawkadry.pl, 5-krotnie większa liczba szkoleń zgłoszonych do bazy oraz każdego miesiąca ilość instytucji zgłaszających propozycje edukacyjne.
Intensywna kampania medialna oraz podjęte w ramach projektu działania takie jak: akcje edukacyjne na terenie galerii handlowych, targi branżowe, wykorzystanie mediów społecznościowych czy publikacje w mediach branżowych przyczyniły się do wzrostu popularności strony www.inwestycjawkadry.pl.
Wzrasta liczba szkoleń, instytucji oraz użytkowników portalu
W marcu 2010, kiedy zaczęła się kampania, ilość zgłoszonych w bazie www.inwestycjawkadry.pl szkoleń była na poziomie około 15 000. Po 10 miesiącach działań promocyjnych w bazie znajduje się ponad 81 000 szkoleń. Jest to 5 razy więcej niż na początku kampanii. Jeżeli chodzi o liczbę instytucji zgłaszających szkolenia to wynosiła ona ponad 4100, aktualnie jest ich blisko 6900. Średnio w miesiącu rejestruje się około 300 nowych instytucji szkoleniowych. - Portal jest dla nas niezwykle użytecznym narzędziem do promocji naszych projektów edukacyjnych. Jest on również bardzo funkcjonalny dla użytkowników, pozwala w łatwy sposób wyszukać interesujące szkolenie oraz zapisać się na nie. Obserwujemy, że co raz więcej pracodawców korzysta z takiej możliwości zgłoszenia pracownika. – komentuje narzędzie Anna Heluszka, kierownik oddziału firmy Inbit we Wrocławiu. -Najbardziej cieszy nas liczba unikalnych użytkowników, których jest już ponad milion. Istotne są również dane na temat użytkowników powracających na nasz portal. Jest ich dwa razy więcej niż na początku kampanii. Ten wynik jest szczególnie ważny. Oznacza on bowiem, że odwiedzający znaleźli istotne dla siebie informację i mają świadomość, że mogą tu zawsze wrócić po wiedzę ekspercką – mówi Anna Świebocka – Nerkowska, Dyrektor Departamentu Rozwoju Kapitału Ludzkiego Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Nowi użytkownicy portalu stanowią ciągle ponad 50 % wszystkich odwiedzających go. Dane te pokazują, że informacja o portalu dociera do kolejnych zainteresowanych tematem strategicznego inwestowania w kadry.
Potężna baza szkoleń to nie wszystko!
Obecnie strona projektu jest nie tylko użytecznym narzędziem do wyszukiwania i zapisywania się na szkolenie, ale stała się wortalem branżowym na którym przedsiębiorcy znajdą praktyczne porady ekspertów z zakresu szeroko rozumianego zarządzania zasobami ludzkimi. Na stronie znajdują się w tej chwili 23 multimedialne porady oraz 19 obszernych artykułów. Docelowo ma być ich około 100. - Od początku kampanii ważne było dla nas stworzenie miejsca, do którego użytkownicy będą wracać, po nowe informacje z zakresu strategicznego inwestowania w kapitał ludzki – dodaje Anna Świebocka – Nerkowska.