Mobilnych użytkowników Internetu wciąż przybywa, a trzeba wiedzieć, że należy ich traktować jako niezależną od reszty internetowych surferów grupę docelową. Internet mobilny i „stacjonarny” to dwie różne sfery, charakteryzujące się zróżnicowanym zapotrzebowaniem.
Największy ruch sieciowy z urządzeń mobilnych generują posiadacze sprzętu Samsunga (30% ruchu) oraz Apple (28% ruchu), a w polskim Internecie mobilni użytkownicy stanowią już 12% odbiorców. To całkiem spora grupa, do której warto dotrzeć, bo są to osoby korzystające z sieci właściwie cały czas.
Analitycy firmy Gemius wzięli pod lupę pięć grup tematycznych: sport, informacje/publicystykę, styl życia, nowe technologie i pracę, by sprawdzić, które z tych tematów cieszą się największą popularnością wśród mobilnych użytkowników. Wyniki nie są zaskakujące, ale warto się z nimi zapoznać.
Najczęściej przeglądanymi serwisami były te o tematyce sportowej (20%) oraz serwisy informacyjno-publicystyczne (18%). Za nimi uplasowały się serwisy poruszające tematykę stylu życia, zdrowia, religii i plotek (15%), natomiast o jeden punkt procentowy niżej wylądowały nowe technologie (14%). Zupełnie inaczej prezentuje się sytuacja w serwisach z ofertami pracy i poradami dotyczącymi rozwoju zawodowego – tutaj 8,4% ruchu sieciowego pochodzi z urządzeń mobilnych.
Abstrahując od tematyki, po jaką najczęściej sięgają mobilni użytkownicy sieci, wyraźnie widać wzrost ruchu sieciowego generowanego ze źródeł innych, niż komputery. „Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba odsłon generowanych przez użytkowników urządzeń mobilnych w sieci” - mówi Michał Włodarczyk cytowany w komunikacie firmy Gemius. „Co prawda obecnie Polska znajduje się pod tym względem w połowie stawki, ale to nie znaczy, że za dwa lata nie osiągnie poziomu Danii. Tam ruch z urządzeń przenośnych zbliża się do 50 procent”.
Wzrost liczby użytkowników mobilnych jest nie tylko dobrym znakiem dla operatorów telekomunikacyjnych, ale także dla podmiotów istniejących w sieci. To wyraźny sygnał, że należy inwestować w cyfryzację i dobrze kreowaną obecność w sieci, ponieważ powszechny dostęp do Internetu znacząco przyczynia się do zwiększenia liczby odbiorców.
Analiza mobilnego ruchu w sieci została wykonana na podstawie danych firmy z kwietnia br.
Źródło: Technologie.ngo.pl