Case Study. Marketing internetowy dla NGO – czyli jak skutecznie pomnożyć liczbę darowizn
Jeszcze dwa dni można składać deklaracje PIT i przekazywać 1% podatku na cele charytatywne. Organizacje non-profit prześcigają się z pomysłami, jak dotrzeć do darczyńców. Case study z pracy agencji Timgu dla Catholic Children Society pokazuje, jak skuteczna i efektywna może być promocja w Internecie.
Agencja marketingowa: Timgu Ltd.
Efekty
Wzrost liczby kliknięć w reklamę o 400%
Porównaliśmy dwa okresy: od listopada 2012 do stycznia 2013 oraz od lutego do kwietnia 2013. W ciągu tych trzech aktywnych miesięcy liczba unikalnych kliknięć w Google wzrosła o 400%, z 125 do 583, a liczba wyświetleń o blisko 600%, z 17.667 do 123.460. A teraz wisienka na pysznym torcie: liczba e-darowizn wzrosła czterokrotnie!, w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku. A to wszystko za jedyne £150! Kto powiedział, że marketing online jest drogi?
„Często drobne poprawki w działaniu strony internetowej, jej optymalizacja pod kątem wyszukiwań oraz odpowiednio dobrane słowa kluczowe sprawiają, że jej efekty mogą przejść nasze najśmielsze oczekiwania” – mówi Marcin Stojak, Country Manager na Polskę w Timgu. „Marketing w wyszukiwarkach uchodzi za jeden z najbardziej efektywnych narzędzi internetowych, korzysta z niego wiele firm komercyjnych. Dzięki dofinansowaniu od Google organizacje OPP mogą również prowadzić takie kampanie dołączając do programu Google Grants. Nasze doświadczenie w pracy z organizacjami NGO z Wielkiej Brytanii, Danii i Polski pokazuje, że umiejętnie prowadzone kampanie w wyszukiwarkach mogą w krótkim czasie przynieść znaczny wzrost liczby darowizn.
Paul Winterbottom, Kierownik Komunikacji i Fundraisingu CathChild o współpracy z Timgu:
„Byłem zdumiony szybkością całej operacji; szybka reakcja Timgu w sporządzeniu wniosku i jeszcze szybsza odpowiedź od Google! Najistotniejsze było dla mnie otworzenie się na marketing online, zaufanie specjalistom Timgu i zobaczenie, że w krótkim czasie i niewielkim nakładem finansowym są w stanie zapewnić nam znaczny wzrost unikalnych odwiedzin oraz darowizn. Polecam Timgu każdej organizacji charytatywnej jako skutecznego partnera”.
Więcej informacji o Timgu:
http://www.timgu.pl/google-grants.html
Google Grants
Program charytatywny skierowany do organizacji pożytku publicznego, działa obecnie w 32 krajach na całym świecie. Dzięki uczestnictwu w programie, organizacje mogą bezpłatnie reklamować się w Internecie za pomocą reklam tekstowych Google AdWords. W ramach programu organizacja otrzymuje specjalne konto AdWords, w którym sama tworzy swoje reklamy i nimi zarządza. Dzięki reklamom w Google Grants polskie OPP mogą informować internautów o swojej działalności, prowadzonych akcjach, poszukiwać wolontariuszy albo pozyskiwać środki finansowe.
Źródło: Timgu