Broszura edukacyjna dla nauczycieli szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
W ramach projektu „Innowatorzy społecznie a problemy globalne” Fundacja Kultury Świata stworzyła broszurę edukacyjną skierowaną do nauczycieli i pedagogów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, którzy w ramach dydaktyki korzystają z zasobów edukacji globalnej.
Broszura została przygotowana w ramach projektu “Innowatorzy społeczni a problemy globalne”, którego celem jest ukazanie wpływu globalnych procesów na jednostkę, szerzenie wiedzy na temat wybranych problemów z jakimi borykają się kraje globalnego Południa i globalnej Północy oraz aktywizacja młodzieży na rzecz zmian społecznych.
Założeniem Publikacji jest zwiększenie świadomości zarówno uczniów jak i nauczycieli na temat wybranych problemów o charakterze globalnym. Ćwiczenia mają na celu rozwijanie u młodzieży umiejętności logicznego i krytycznego myślenia, samodzielnego wyszukiwania i przetwarzania informacji, a także zachęcają uczniów do podejmowania prób samodzielnego i kreatywnego rozwiązywania problemów społecznych.
Zakres tematyczny niniejszej publikacji obejmuje zagadnienia społeczne, kulturowe i ekonomiczne państw globalnego Południa i globalnej Północy na przykładzie Nigerii i Polski, oraz jest zgodny z podstawą programową szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych dla uczniów i uczennic od 13. roku życia.
Publikacja stanowi spójną całość z trzema krótkimi filmami dokumentalnymi, powstałymi w ramach projektu “Innowatorzy społeczni a problemy globalne”. Filmy dostępne są w online, pod wskazanymi linkami:
Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.
Pobierz
Źródło: FUNDACJA KULTURY ŚWIATA