Browar Bosman z Grupy Carlsberg Polska razem z Fundacją EkoRowoju zorganizował podczas Dni Morza ekologiczną akcję edukacyjną. Firma przygotowała EKOprogram "Zadbaj o środowisko", którego celem było uwrażliwienie na dbałość o otoczenie i czystość terenów, w szczególności zielonych, rekreacyjnych. W EKOakcjach wzięło udział kilka tysięcy uczestników!
Browar Bosman z Grupy Carlsberg Polska - w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu – zorganizował podczas Dni Morza ekologiczną akcję edukacyjną. Firma przygotowała EKOprogram "Zadbaj o środowisko", którego celem było uwrażliwienie na dbałość o otoczenie i czystość terenów, w szczególności zielonych, rekreacyjnych. Odzew na akcję był bardzo duży. Uczestnicy chętnie przynosili do pojemników na plastik – ustawionych przez firmę Tompol - kubki po wypitym napoju, w zamian otrzymując gadżety z materiałów biodegradowalnych. Łącznie w ten sposób zebrano ok. 30 tys. kubków. Partnerem merytorycznym programu "Zadbaj o środowisko" była Fundacja EkoRozwoju.
Ekologiczny program pod hasłem "Zadbaj o środowisko", został przygotowany przez Bosmana, sponsora Dni Morza, w poczuciu potrzeby i chęci kształtowania społecznej odpowiedzialności w obszarze ochrony środowiska, wśród uczestników imprezy - mieszkańców Szczecina, turystów.
Głównym celem działań pod wspólną nazwą "Zadbaj o środowisko" było zwrócenie uwagi uczestnikom Dni Morza na problem zaśmiecania miejsc bliskich zamieszkania, a w szczególności terenów zielonych, rekreacyjnych.
Pod hasłem "Zadbaj o środowisko" pełnoletni biesiadnicy byli zachęcani do wzięcia udziału w sprzątaniu plastikowych kubków jednorazowych po piwie, w zamian otrzymując - w specjalnych EKOStrefach na Łasztowni i Wałach Chrobrego – nagrody z materiałów biodegradowalnych, takie jak: czapki, maty plażowe, peleryny przeciwdeszczowe, długopisy i otwieracze.
Profesjonalną utylizacją plastikowych kubków po piwie zajęła się lokalna firma recyklingowa - Tompol.
"Cieszy nas tak duży odzew na akcję. Chętni uczestnicy Dni Morza, biesiadujący w ogródkach piwnych, przynieśli do obu EKOStref łącznie ok. 30 tys. kubków po naszych napojach. Mamy nadzieję, że udało się nam przyczynić do wzmocnienia świadomości ekologicznej wśród mieszkańców Szczecina w kontekście dbałości na co dzień o czystość swojego otoczenia" – mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.
Podczas akcji były rozdawane również ulotki edukacyjne, w których zawarte zostały kluczowe zagrożenia wynikające ze śmiecenia oraz EKOporady, jak każdy z nas może pozytywnie wpływać na otoczenie z korzyścią dla środowiska.
Browar Bosman z Grupy Carlsberg Polska zaprosił do współpracy Fundację EkoRozwoju, która na miejscu imprezy poprowadziła ekologiczne konkursy z nagrodami dedykowane całym rodzinom. Fundacja EkoRozwoju edukowała między innymi w zakresie poprawnej segregacji i recyklingu opakowań po napojach i innych odpadach.
Źródło: Fundacja EkoRozwoju