Większość przedsiębiorców uważa, że obecny kryzys ekonomiczny osłabi biznes społecznie odpowiedzialny. Konsumenci oczekują, że w trudnych ekonomicznie czasach firmy społecznie zaangażowane będzą przede wszystkim szanowały prawa pracownicze.
Jak wynika z najnowszych badań Business Centre Club, 51%
przedsiębiorców zrzeszonych w tej organizacji jest zdania, że
biznes odpowiedzialny (CSR) zostanie osłabiony podczas kryzysu.
Tylko 14,5% uważa, że kryzys wzmocni CSR, 20% jest zdania, że go
zmieni.
Wyniki badań BCC, Akademii Rozwoju Filantropii i Forum
Związków Zawodowych pokazują, że konsumenci w czasach kryzysu za
postawę społecznie odpowiedzialną uznają w pierwszym rzędzie
poszanowanie praw pracowniczych przez firmę (uważa tak 80%
respondentów). 69% chciałoby, by firmy stosowały motywacyjny system
wynagrodzeń, połowa - aby inwestowały w kursy i szkolenia dla
pracowników, 39% - by miały program ochrony
zdrowia.
Źródło: „Firma dobrze widziana’, dodatek do Newsweeka, luty
2009 (11/09)