Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Obszerny, nieco teoretyczny tekst na temat społecznej odpowiedzialności biznesu opublikował portal bankier.pl. Przedstawia w nim, jak się narodził CSR, jakie są dzisiaj jego założenia i co o tym myślą krytycy.
"Koncepcja CSR rozwija się w coraz bardziej znaczący ruch
świadomych konsumentów, którzy przy podejmowaniu decyzji o zakupie
nie biorą pod uwagę wyłącznie ceny i wartości użytkowej produktu;
ważna jest dla nich także kwestia warunków pracy w
przedsiębiorstwie wytwórcy, sposób traktowania zwierząt hodowlanych
czy przestrzeganie zasad ochrony środowiska w procesach
produkcyjnych. Co więcej, zwolennikami idei CSR są także silne i
często wpływowe organizacje pozarządowe, fundacje i stowarzyszenia,
strukturyzujące ruchy obywatelskie, które w efekcie stają się
ważnymi uczestnikami rynku, ia z ich zdaniem muszą się liczyć nawet
wielkie ponadnarodowe koncerny".
O przeciwnikach
"Firmy – zdaniem przeciwników CSR – nie są podmiotami powołanymi do rozwiązywania problemów społecznych, gdyż ich kompetencje dotyczą konkretnej działalności gospodarczej, w której się wyspecjalizowały. Co więcej, zaangażowanie społeczne może dodatkowo zwiększać dominację firm nad otoczeniem, podnosić pozycję menedżerów oraz prowadzić do konfliktu interesów".
Więcej: Maria Aluchna: "Koncepcja CSR: fundamentalna zmiana w działaniu przedsiębiorstw czy chwilowa moda?",
Pełen artykuł jest dostępny w serwisie euro.bankier.pl.
O przeciwnikach
"Firmy – zdaniem przeciwników CSR – nie są podmiotami powołanymi do rozwiązywania problemów społecznych, gdyż ich kompetencje dotyczą konkretnej działalności gospodarczej, w której się wyspecjalizowały. Co więcej, zaangażowanie społeczne może dodatkowo zwiększać dominację firm nad otoczeniem, podnosić pozycję menedżerów oraz prowadzić do konfliktu interesów".
Więcej: Maria Aluchna: "Koncepcja CSR: fundamentalna zmiana w działaniu przedsiębiorstw czy chwilowa moda?",
Pełen artykuł jest dostępny w serwisie euro.bankier.pl.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.