Badania hojności: trzy czwarte z nas podzieli się jedzeniem z innymi!
Aż jedna trzecia z nas jest gotowa kupić produkty na rzecz osób potrzebujących podczas zbiórki żywności w sklepach za
11-20 zł, a prawie jedna czwarta za 21-50 zł! 74 proc. respondentów deklaruje udział w zbiórce żywności. To najnowsze przedświąteczne wyniki badań hojności Polaków przeprowadzone przez Kantar Millward Brown na zlecenie Federacji Polskich Banków Żywności.
Zaprezentowano je we wtorek na spotkaniu, na którym Banki Żywności zainaugurowały jubileuszową 20. Świąteczną Zbiórkę Żywności. Odbędzie się w dniach 25-27 listopada w setkach sklepów w całym kraju.
– Co oznacza dla nas ten jubileusz? To, że się udało. Zbiórka stała się tradycją, rytuałem pomagania. I przez to czujemy się bardzo zobowiązani, bo ludzie nam zaufali, otworzyli przed nami serca – podkreśla Marek Borowski, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności. – To co najważniejsze w zbiórce to możliwość podzielenia się z potrzebującymi tym, co kupujemy. Ten odruch dzielenia się jest czymś najpiękniejszym i najbardziej naturalnym – dodaje.
Wyniki badań są niezwykle ciekawe, ponad jedna trzecia respondentów jako wspaniały prezent świąteczny wskazuje słodkie upominki. Co w opinii badanych nadaje świętom niepowtarzalnego smaku? Przede wszystkim karp smażony (45 proc.), barszcz czerwony (41 proc.) i pierogi (39 proc.).
Na wtorkowe spotkaniu w Warszawie (Smolna 8 Studio) znani kucharze przynieśli własne potrawy. Aneta i Jan Kuroniowie, Grzegorz Łapanowski, Karol Okrasa, Tomasz Jakubiak i Maciej Wawryniuk otrzymali jedno zadanie: zaprezentować to, co ich zdaniem sprawia, że święta są wyjątkowe. Na stole pojawiły się barszcz czerwony, śledzie, ciasteczka korzenne, sałatka i ciasto.
Banki Żywności i ich całoroczną działalność można wesprzeć również wysyłając charytatywny SMS o treści POMAGAM na numer 73265 koszt 3 zł + VAT.
Partnerzy
W tym roku partnerami strategicznym Świątecznej Zbiórki Żywności jest producent ziół i przypraw marki Kamis - firma McCormick Polska. Partnerami Jubileuszowymi są Lidl i Tesco oraz Saatchi & Saatchi.
Źródło: Federacja Polskich Banków Żywności