Czy sponsoring to relikt przeszłości? Wcale nie – jak się okazuje, biznes nadal chętnie angażuje się we współpracę z trzecim sektorem. Jednak istnieje jeden warunek - firmy podejmują współpracę tylko z profesjonalnymi partnerami, dlatego tak ważne jest pierwsze spotkanie i prezentacja oferty. Jakiej oferty? Firmy oczekują od organizacji atrakcyjnej oferty sponsorskiej.
Przedstawiciele biznesu często deklarują odpowiedzialność społeczną oraz chęć pomocy organizacjom pozarządowym. Niestety jednocześnie wskazują, że większość NGO-osów nie jest w ogóle przygotowana do współpracy z nimi. Co to oznacza? Bardzo wiele organizacji przychodzi na spotkanie z potencjalnym sponsorem zupełnie nieprzygotowana, bez żadnej konkretnej oferty, bez propozycji korzyści, bez zrozumienia celów biznesowych firmy. Tymczasem atrakcyjna oferta sponsorska jest tutaj kluczem do sukcesu – to właśnie od tego jak i co zostanie w niej przedstawione, zależy czy sponsor w ogóle zainteresuje się współpracą. Ten sekret doskonale znają największe organizacje pozarządowe, które z powodzeniem pozyskują wielu sponsorów.
Dobrze przygotowana oferta sponsorska to sygnał dla firmy, że organizacja jest profesjonalnym partnerem. Poza tym przedsiębiorcy zainwestują tylko w coś, co przyniesie im określone korzyści. A korzyści dla firmy przedstawia się właśnie w ofercie sponsorskiej. Profesjonalnie przygotowana oferta, ze wszystkimi niezbędnymi elementami, sprawi, że organizacja będzie postrzegana przez firmę jako partner godny zaufania. Nie bez znaczenia jest także sam aspekt wizualny – większość osób to wzrokowcy, więc atrakcyjna oferta przyciągnie uwagę podczas spotkania ze sponsorem.
W podręczniku, opracowanym przez ekspertów Instytutu Fundraisingu zawarto szczegółową instrukcję jak przygotować ofertę sponsorską krok po kroku. Czytelnicy dowiedzą się jakie 7 elementów powinna zawierać oferta sponsorska, dlaczego warto korzystać z pakietów sponsorskich, jakie korzyści zaproponować firmie. W podręczniku zostały także omówione najczęstsze błędy popełniane w ofertach sponsorskich oraz porady jak ich uniknąć. Informacje zawarte w podręczniku zostały przedstawiono prosto i przejrzyście, co sprawia, że jest to pozycja przystępna zarówno dla osób początkujących, jak i tych bardziej zaawansowanych.
Szablon oferty sponsorskiej oraz porady zawarte w publikacji są efektem ponad 10 lat pracy w fundraisingu i setek spotkań z firmami. Podręcznik został przygotowany na bazie doświadczeń ekspertów Instytutu Fundraisingu w zakresie pozyskiwania funduszy od firm. Instytut Fundraisingu od lat wspiera organizacje non-profit w zakresie zdobywania funduszy w Polsce. Misją Instytutu Fundraisingu jest zapewnienie długotrwałej stabilizacji finansowej fundacjom i stowarzyszeniom poprzez tworzenie grona regularnych darczyńców. Doświadczeni eksperci z Instytutu Fundraisingu doradzają NGO jak pozyskiwać pieniądze od darczyńców indywidualnych oraz biznesowych, szkolą fundraiserów i koordynują kampanie fundraisingowe. Poprzez współpracę z Instytutem wiele polskich organizacji nauczyło się skutecznie pozyskiwać fundusze. Dzięki lekturze podręcznika „Jak przygotować atrakcyjną ofertę sponsorską”, także Twoja organizacja może dołączyć do tego grona.
Źródło: Instytut Fundraisingu