Akcja Bezgłodni w Wigilię – nie tylko posilić, ale także wspierać w podejmowaniu decyzji
Ponad 30 000 osób w Polsce mierzy się z kryzysem bezdomności . Aby wesprzeć potrzebujących, Nice To Fit You, jedna z wiodących firm cateringów dietetycznych w Polsce, w ramach już drugiej edycji akcji Bezgłodni w Wigilię podzieli się posiłkami z podopiecznymi warszawskiej Fundacji Serce Miasta.
Podczas ostatniego przeprowadzonego Ogólnopolskiego badania liczby osób bezdomnych zdiagnozowano 30 330 osób bezdomnych. 82,1% z nich stanowili mężczyźni (24 901 osób), 14,6% kobiety (4 437 osób). 3,3% wszystkich osób bezdomnych w Polsce to dzieci. Najwięcej z nich – według ostatnich danych 4 278 – przebywa w województwie mazowieckim.Według danych większość (80,2%) z nich przebywa w różnego rodzaju placówkach pomocowych.
– Pracę z osobami w kryzysie bezdomności opieramy na przywróceniu im poczucia podmiotowości, które zaczyna się od możliwości podjęcia przez nich samych decyzji o tym, co dla niej lub co dla niego najważniejsze. Ta swoboda wyboru i decyzyjność pozwalają przywrócić poczucie sprawczości i sprawowania kontroli nad swoim życiem – mówi Magdalena Żagałkowicz z Fundacji Serce Miasta, która niesie pomoc osobom wykluczonym i zagrożonym wykluczeniem.
Nice To Fit You to jedna z wiodących marek cateringów dietetycznych. Od początku oprócz zapewniania najwyższej jakości pysznego jedzenia, przyświecał jej cel dawania klientom swobody wyboru. Jako pierwsza wprowadziła popularną już dziś na rynku opcję wyboru menu. To właśnie podejście do tej kwestii zadecydowało o kontynuowaniu akcji Bezgłodni w Wigilię z Fundacją Serce Miasta.
– Fundamentalną wartością naszej marki jest wybór, jaki dajemy naszym klientom. Wierzymy, że wszystko można i wspieramy wszystkich w tym, aby niezależnie i zgodnie z własnymi potrzebami mogli podejmować decyzje i dokonywać wyborów nie tylko w aspekcie odżywiania, ale najróżniejszych życiowych sytuacji. Tym bliższa jest nam misja Fundacji, mająca pokazać osobom w kryzysie, że też mają wybór, i tym chętniej właśnie z nią realizujemy tegoroczną edycję Bezgłodni w Wigilię – mówi Paweł Wróbel, CEO Nice To Fit You. – Jako zaangażowana społecznie marka wiemy, że do wychodzenia z bezdomności potrzebne są długofalowe działania. Staramy się jednak zawsze dzielić tym, w czym jesteśmy najlepsi z tymi, którzy najbardziej tego potrzebują.
W wigilijny poranek Nice To Fit You przekaże podopiecznym Fundacji łącznie 300 świątecznych paczek składających się ze śniadania, obiadu i kolacji. – Cieszę się, że możemy pomóc potrzebującym w ten szczególny dzień i przekazać nie tylko pyszne i pożywne posiłki, ale także życzenia, słowa wsparcia i uwagę, jakiej osobom w bezdomności poświęca się zdecydowanie za mało – mówi Rafał Bartoszewicz, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Nice To Fit You.
Źródło: Organizatorzy