9 rzeczy o zbieraniu funduszy, o których powinien wiedzieć zarząd NGO
Nawet najbardziej doświadczony członek zarządu organizacji wie, że jeśli chodzi o zbieranie funduszy, to jest to proces ciągły, w którym zawsze będzie jakaś nowa wiedza do pozyskania.
Wraz z nadchodzącym końcem generacji filantropów i darczyńców, a nastaniem czasów millenialsów, którzy mają własne sposoby na wspieranie wybranych przez siebie celów, zarządy organizacji lawirują pomiędzy tradycyjnym związkami długoterminowymi z fundacjami i darczyńcami, nową erą wsparcia mobilnego i nowymi wzorami na szanse zaangażowania.
Używajcie zróżnicowanych strategii. Zanurz się w statystyki i śledź elementy, które dają Waszej organizacji najwięcej funduszy. Zarząd lubi wypady na kolacje, partyjki golfa lub przyjęcia na których można pozyskać nowych darczyńców, tylko czy rzeczywiście ta metoda jest skuteczniejsza niż opcje cyfrowe? Zbadajcie sukces organizacji podobnych do Waszej, porównajcie je i przedstawcie zarządowi, aby dostać od nich błogosławieństwo na wykorzystanie nowej taktyki.
Jaki jest Wasz modus operandi? Pamiętajcie o sprawdzaniu co działa w Waszej obecnej strategii aby rozszerzyć i ulepszyć Wasze programy zbierania funduszy. Koniecznie przemyślcie, co może Was powstrzymywać przed zbieraniem jeszcze większej ilości darowizn.
Znajcie swoje role i cieszcie się z datków. Wszyscy członkowie zarządu są prawnie odpowiedzialni za organizację, którą prowadzą, także za jej pracowników/wolontariuszy. Ci drudzy muszą pamiętać o komunikowaniu sukcesu, jeśli już jakaś zbiórka funduszy wypali. Świętujcie wraz ze swoimi darczyńcami, stwórzcie wspólnie kulturę, w której Wasza organizacja non profit będzie tryumfować.
Źródło: topnonprofits
Źródło: Technologie.ngo.pl