Region Podlasia w Białogrądach, w nadleśnictwie Rajgród, wzbogacił się o 7 tys. młodych sosen. W projekcie sadzenia drzewek na terenie prawie 8 hektarów, wzięło udział ponad 100 wolontariuszy ze sklepów i biura Castorama oraz Grupy Kingfisher. Inicjatywa zalesiania była jednocześnie jedną z największych akcji na rzecz ochrony środowiska naturalnego i wsparcia wolontariatu pracowniczego w Castoramie.
Lasy są potężnymi sojusznikami w walce z globalnymi zmianami klimatycznymi – pochłaniając dwutlenek węgla pozytywnie wpływają na stabilność klimatu. 60-letnia sosna wytwarza tlen dla aż 3 osób, a hektar lasu „produkuje” w ciągu doby około 700 kilogramów tlenu dla 2500 osób. Drzewa ochładzają również powietrze atmosferyczne podczas upałów działając jak wielki klimatyzator – jedno drzewo może wykonać pracę porównywalną do co najmniej 10 klimatyzatorów.
W ciągu roku to samo drzewo wchłania ok. 3 tys. litrów wody opadowej, a następnie oddaje do powietrza kilkaset litrów wody w postaci pary. Lasy są także gwarantem bioróżnorodności – ich ekosystem jest niezbędny do życia wielu gatunków zwierząt, ptaków i owadów.
– Jesteśmy świadomi wpływu człowieka na środowisko. Bierzemy na siebie tę odpowiedzialność i poprzez szereg inicjatyw inwestujemy w działania na rzecz przyszłych pokoleń. Mamy już w planach kontynuację akcji zalesiania z nadleśnictwem Rajgród, którą rozszerzymy o kolejne gatunki drzew. – mówi Piotr Bober Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Castorama Polska.
Strategia Zrównoważonego Rozwoju Castorama Polska obowiązuje w całej Grupie Kingfisher. Dokument określa priorytety polityki odpowiedzialnego biznesu firmy – dbałość o Pracowników, Planetę, Klientów i Społeczności Lokalne. Jednym z najważniejszych celów Grupy jest osiągnięcie do końca 2040 roku zerowej emisji netto w ramach prowadzonej działalności operacyjnej. W planach ma również osiągnięcie do końca 2025 r. 60% całkowitej sprzedaży ze Zrównoważonych Produktów dla domu. Już teraz w swojej ofercie Castorama posiada prawie 10 tys. produktów przyjaznych dla środowiska i planety, oznaczonych logiem "CastoSfera".
Grupa Kingfisher jako członek-założyciel inicjatywy „Rainforest Alliance Forest Allies” jest na dobrej drodze, aby stać się organizacją Forest Positive do 2025/26 roku. Firma inwestuje w sześć kluczowych projektów w regionach najbardziej zagrożonych wylesianiem na całym świecie. Do 2025/26 roku Kingfisher ma zamiar wykorzystywać w 100% odpowiedzialnie pozyskiwane drewno i papier w swoich produktach i katalogach – tylko w latach 2021/22 w sposób odpowiedzialny pozyskiwano 87,2% drewna i papieru w produktach, a w drugim roku 100% papieru katalogowego.
– Castorama Polska promuje zrównoważone leśnictwo poprzez produkty oznaczone certyfikatami FSC, PEFC, które podpowiadają Klientom, że produkty oznaczone certyfikatami pochodzą z odpowiedzialnych źródeł. Dzięki wprowadzonej polityce w zakresie drewna skierowanej do dostawców oraz działania informacyjne do klientów, jak np. Piątek FSC możemy przyczynić się do rozwijania gospodarki leśnej zarządzanej w sposób odpowiedzialny z poszanowaniem przyrody i lokalnych społeczności. – tłumaczy Paweł Świętochowski Dyrektor ds. Odpowiedzialnego Biznesu w Castorama Polska.
Podejście Grupy Kingfisher, a tym samym Castorama Polska do zrównoważonego rozwoju oraz środowiska jest zgodne z wymogami systemu zarządzania środowiskiem ISO14001. Zobowiązuje to firmę do regularnego kontrolowania wpływu na środowisko, dążenia do nieustannej poprawy oraz zapobiegania zanieczyszczeniom. W zakresie tych obszarów Castorama od lat podejmuje rozmaite inicjatywy które zyskały sobie ogromną sympatię klientów, z roku na rok zyskując coraz to większą popularność, m.in. cykliczne akcje wymiany elektrośmieci na rośliny „Kwiaty za elektrograty”. Podczas ubiegłorocznych, dwóch edycji udało się zebrać aż 994 ton odpadów elektronicznych i elektrycznych niebezpiecznych dla środowiska.
Na polskim rynku Castorama odpowiada na wzrastające zainteresowanie klientów zrównoważonymi produktami pozwalającymi tworzyć ekologiczne domy i ogrody w przystępnej cenie. Firma wskazuje przyjazne dla środowiska, zdrowia oraz portfela konkretne rozwiązania i produkty, a także przyczynia się do zmiany świadomości klientów i ich stylu życia na zdrowszy, bardziej odpowiedzialny i zrównoważony w ramach programu „CastoSfera”.