Akademia FaniMani to bezpłatne i regularne spotkania online dla wszystkich, którzy działają w organizacjach społecznych. Podczas webinarów poruszane są przede wszystkim zagadnienia związane z fundraisingiem, czyli pozyskiwaniem środków na działanie organizacji, ale nie brakuje też innych ciekawych tematów.
Akademia FaniMani - praktyczna wiedza dla NGO
Akademia FaniMani powstała w sierpniu 2020 jako Letnia Akademia NGO z założeniem prowadzenia wakacyjnych spotkań dla organizacji społecznych.
Zainteresowanie przerosło jednak oczekiwania prowadzących, a uczestnicy dostarczali kolejnych tematów. Dlatego nie było innego wyjścia – podjęto decyzję o kontynuacji Akademii, aby dostarczać organizacjom społecznym praktycznej wiedzy z zakresu fundraisingu, marketingu, a także zarządzania organizacją społeczną.
Do tej pory łącznie 919 osób wzięło udział na żywo w spotkaniach Akademii Fanimani. Materiały w postaci nagrań z webinarów miały oczywiście o wiele większy zasięg.
Tematy poruszane podczas spotkań Akademii FaniMani to przede wszystkim:
– komunikacja i marketing w NGO;
– wykorzystanie technologii: Excel, boty, CRM, generatory grafik;
– różne formy zbierania darowizn (darowizny na www, od zakupów online, zbiórki etc.).
Rejestracja oraz udział w spotkaniach Akademii są całkowicie bezpłatne.
Jakie były najciekawsze spotkania w ramach Akademii FaniMani?
Misją Akademii FaniMani jest przekazywanie organizacjom pozarządowym praktycznej wiedzy w przystępny sposób. Szkolenia mają bardzo zróżnicowaną tematykę.
Poniżej przedstawiamy skrót pięciu najciekawszych spotkań, które odbyły się w ramach Akademii FaniMani:
(ro)Boty na pomoc NGO: uwolnij czas tworząc bota na Messengerze
Odpisywanie wciąż na te same wiadomości na Facebooku może być frustrujące zwłaszcza, jeśli wiesz, że czas, który na to poświęcasz możesz wykorzystać na inne działania potrzebne Twojej organizacji? Odpowiedzią na ten problem jest automatyzacja! Podczas tego spotkania krok po kroku pokazano jak przygotować i uruchomić bota na facebookowym Messengerze! Szkolenie poprowadził Marek Zywert z Fundacji FaniMani.
Tajniki Social Media z Moniką Czaplicką
Social media zdecydowanie da się polubić i wykorzystać w fundraisingu! Monika Czaplicka – ekspertka i właścicielka agencji social mediowej Wobuzz podzieliła się z Wami swoją wiedzą!
Tajniki Facebooka dla NGO, czyli jak umiejętnie korzystać z mediów społecznościowych (nie tylko Facebooka) w organizacji społecznej. Na co warto zwracać uwagę, a co nie ma znaczenia w prowadzeniu działań w mediach społecznościowych.
Monika Czaplicka – polska socjolożka, zajmująca się marketingiem w mediach społecznościowych. Jest autorką książek: Uwiedź klienta, Zarządzanie kryzysem w social media oraz jedną ze współautorek II tomu Biblii e-biznesu. Czaplicka jest szefową agencji social media Wobuzz.
Uczestniczka wielu konferencji o marketingu w sieci w Polsce i zagranicą. Była wykładowczynią studiów podyplomowych na Politechnice Białostockiej, obecnie jest na AGH w Krakowie.
Jest autorką raportów socjologicznych, m.in. o hejcie w sieci, Employer Brandingu i obsłudze klienta. Jej specjalnością są kryzysy (prowadzi fanpage Kryzysy w social media wybuchają w weekendy), hejt oraz inne negatywne zjawiska dotykające marek w social mediach. Mentorka startupów.
Jak przygotować skuteczny apel do darczyńcy Twojej organizacji?
Wielu darczyńców pytanych o to, dlaczego zdecydowali się przekazać wsparcie organizacji społecznej, odpowiada, że zostali o nie poproszeni. Dlatego tak istotne jest, żeby wiedzieć, jak zwracać się do darczyńców o pomoc.
Dlatego właśnie poprosiliśmy o poprowadzenie na ten temat webinaru Michała Serwińskiego, który podpowiada, jak robić to skutecznie. Michał Serwiński, dziennikarz i kulturoznawca, od 13 lat zawodowo związany z trzecim sektorem. Doświadczenia zdobywał m.in. w Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko” i Polskiej Akcji Humanitarnej (PAH). Współtwórca i członek zarządu Stowarzyszenia Wzmacniacz. Redaktor prowadzący Bloga Sektor 3.0. Na co dzień doradza organizacjom społecznym w zakresie fundraisingu, komunikacji, marketingu i wykorzystania nowych technologii.
Lista zadań JEDNOprocentowca
1% podatku dla organizacji społecznych to szansa na zebranie dodatkowych środków na działanie. Zebranie środków, które darczyńców i przyjaciół organizacji nic nie kosztują – wystarczy, że wpiszą w formularzu PIT numer KRS organizacji (czasem również CEL SZCZEGÓŁÓWY) i 1% podatku trafi do wskazanej organizacji.
Z drugiej strony – aby to się zadziało niezbędna jest praca wielu osób i to przez wiele miesięcy.
Podczas tego webinaru Marek Zywert podzielił się narzędziami i przygotowaną listą zadań JEDNOprocentowca. Gotowe narzędzia, jak i lista powstały po to, aby można było łatwiej przeprowadzić proces zbierania 1% podatku od pomysłu na kampanię, przez komunikację aż do pochwalenia się ile dobra dzięki 1% podatku mogliście zrobić.
Status OPP – z czym to się je? Ty też potrafisz!
Status OPP! O rety jak oni to zrobili? Tyle formalności, pracy nad tym a nigdy nie ma się pewności, że Twoja praca zakończy się sukcesem. Podczas tego webinaru podpowiedziano jak bezproblemowo przejść przez cały proces pisania wniosku o status OPP.
Można było dowiedzieć się również min. kto może się ubiegać o status OPP, jak się dobrze przygotować do tego procesu i jakich formalności należy dopełnić.
Spotkanie poprowadziła Marta Siatkowska z Fundacji FaniMani.
Wiele okazji do... wspierania organizacji
Serwis FaniMani.pl pozwala na pomaganie w prosty i bezpłatny sposób. Tak samo proste jest korzystanie z darowizn od zakupów zarówno dla wspierającego jak i dla organizacji.
Organizacja wystarczy, że się zarejestruje, a od razu może zacząć zbierać. Rejestracja to 5 minut i od razu otrzymuje dostęp do instrukcji oraz spersonalizowanych materiałów, które pomagają promować tę nowoczesną formę pomagania.
Wspierający - osoba, która chce pomagać przy okazji zakupów online - ma jeszcze łatwiej. Wystarczy, że wzbogaci swoją przeglądarkę internetową (Chrome, Firefox, Opera, Edge Chromium, Safari) o rozszerzenie - Przypominajka FaniMani. Dodatek ten automatycznie rozpoznaje partnerów serwisu i pozwala na aktywację darowizny jednym kliknięciem. Poprowadzi również przez jednorazowy proces wyboru organizacji i założenia konta.
Dla fanów smartfonów jest również aplikacja mobilna FaniMani dostępna na telefony z systemem Android oraz iOS (iPhone)
Kupujący płaci za zakupy tyle, co zawsze a przy okazji może pomóc wybranej przez siebie organizacji społecznej. Na FaniMani jest już ponad 1600 sklepów internetowych oraz 7268 organizacji, które można wspierać bezpłatnie - przy okazji codziennych zakupów w internecie.
Zarejestruj organizację albo siebie jako podopiecznego w 5 minut i już dzisiaj uruchom nowe źródło finansowania.
Źródło: Fundacja FaniMani