200 tys. osób w trzy tygodnie – zaskakujący wynik kampanii Psie Smutki!
Właśnie zakończyła się szeroko zakrojona kampania społeczna Psie Smutki, zorganizowana przez Fundację Sarigato. Trwająca trzy tygodnie akcja zaangażowała ponad 200 tys. osób! W projekt włączyło się wiele polskich gwiazd, m.in. Maja Ostaszewska, Agnieszka Woźniak-Starak, Jarosław Boberek i Maciej Zakościelny. Kampania skierowana była przeciwko nieodpowiedzialnym adopcjom i wręczania zwierząt jako (nieprzemyślanych) prezentów gwiazdkowych.
Kampania Psie Smutki zorganizowana przez akcję Karmimy Psiaki miała charakter przede wszystkim edukacyjny. Jej celem była promocja przemyślanej i odpowiedzialnej adopcji oraz zachęta do „mądrej” pomocy bezdomnym zwierzętom. Organizatorom przez trzy tygodnie trwania kampanii udało się zaangażować się 209 966 osób.
W ramach kampanii odbyło się pięć równoległych zbiórek darów dla schronisk w całej Polsce. Zebrano łącznie 340 kg karmy, 275 koców i kołder, kilkadziesiąt zabawek i akcesoriów dla psów oraz środki czystości. Dary trafią do schronisk w Sokołowie Podlaskim, Racławicach, Bytomiu, Gnieźnie oraz w Nowym Dworze Mazowieckim.
Organizatorzy przypominają, że choć kampania Psie Smutki się zakończyła, to walka z problemem bezdomności zwierząt wciąż trwa. Zachęcają, by o bezdomnych Psiakach i Kociakach pamiętać nie tylko w okresie świątecznym, ale przez cały rok.
Źródło: Fundacja Sarigato