9 marca 2011 r. w Żorskim Centrum Organizacji Pozarządowych odbyło się III Forum Pełnomocników ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi. Podczas spotkania 40 przedstawicieli śląskich samorządów dyskutowało nad pozytywnymi aspektami współpracy z organizacjami pozarządowymi w swoich miastach i gminach, ale również o problemach wynikających ze wzajemnych kontaktów.
W trakcie prelekcji o zmianach w Ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie uczestnicy Forum mieli możliwość wyjaśnienia wielu wątpliwości interpretacyjnych dotyczących nowych zapisów ustawy, szczególnie tych związanych m.in. z nowym wzorem oferty i sprawozdania na realizację zadania publicznego.
Uczestnikom spotkania przedstawiono także model współpracy JST i organizacji pozarządowych na podstawie projektu systemowego MPiPS. Omówiono również zastosowanie ewaluacji w sektorze administracji publicznej.
Forum było okazją do dyskusji na temat codziennej pracy pełnomocników, miejscem wymiany doświadczeń, wiedzy i spostrzeżeń, a przede wszystkim sposobnością do nawiązania kontaktów i poznania się dla osób odpowiedzialnych w samorządach za współpracę z organizacjami pozarządowymi.
Forum odbyło się w ramach projektu systemowego „Model współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych – wypracowanie i upowszechnienie standardów współpracy” realizowanego przez Departament Pożytku Publicznego w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej w partnerstwie z Siecią Wspierania Organizacji Pozarządowych SPLOT.