3 lipca w Teatrze Kamienica na uroczystej Gali wręczono nagrody i wyróżnienia 19 kampaniom z 70 zgłoszonych do konkursu. Jurorzy oceniali nie tylko kreację i estetykę, ale całokształt działań komunikacyjnych, w tym również dobór odpowiednich narzędzi i efektywność. Wieczór uświetniły występy Marty Kossakowskiej „Mariki” i Włodka Paprodziada Dembowskiego.
Kampania „Niewidzialni” otrzymała nagrodę w kategorii "Kampanie organizacji pozarządowych". Projekt zrealizowany przez Agencję Walk dla Fundacji Kapucyńskiej jury doceniło za spójność, błyskotliwy pomysł i fantastyczną kreację, a także umożliwienie odbiorcy wczucia się w to, czego doświadczają osoby bezdomne.
Tytuł Kampanii Społecznej Roku w kategorii "Kampanie instytucji publicznych" przyznano akcji społeczno-edukacyjnej „Żonkile”, wykonanej przez Muzeum Żydów Polskich. Organizacja akcji opiera się na zaangażowaniu 1000 wolontariuszy, którzy w rocznicę wybuchu powstania, 19 kwietnia, przekazują przechodniom papierowe żonkile – symbol pamięci o powstaniu wraz z informacją o tym wydarzeniu.
W gronie zwycięzców znalazła się także kampania „#Łapjaja”, przygotowana przez TWIN.digitalcollective+melting pot Strategic Collective. Projekt został doceniony przez jurorów za dobre i mocne hasło, dopasowany do grupy przekaz, formę i kanał oraz przełamywanie tabu.
W kategorii "Kampanie lokalne" laureatem została kampania namawiająca do adopcji starszych psów „Chodź pójdziemy do ciebie”, zrealizowana przez Kamila Kucia, Adriana Janisio oraz Macieja Cichosza.
– W tym roku zaobserwowaliśmy bardzo ciekawe zjawisko. Do tegorocznej edycji Konkursu zostały zgłoszone bardzo ciekawe kampanie w kategorii "Akcje Społeczne" – mówi Paweł Prochenko. – Świadczy to o tym, że aby zrealizować kreatywna i ciekawą akcję nie potrzeba ministerialnych budżetów. Oddolne inicjatywy nie są obwarowane żadnymi formalnymi ograniczeniami, tak jak ma to właśnie miejsce w kampaniach instytucji publicznych, a ludzie pracują z potrzeby serca i wkładają całą swoją energię i kreatywność – dodaje.
Podczas tegorocznej edycji bez statuetek wyszli twórcy kampanii zgłoszonych w kategoriach: "Kampanie o tematyce ekologicznej" oraz "Kampanie 1%". W kategorii "Kampanie zagraniczne" nagroda powędrowała do Fundacji 30 milions d/’amis za kampanię „Lui Ne Vous Abandonnera Jamais” („On by cię nigdy nie porzucił”), przypominającej o odpowiedzialności za zwierzęta domowe.
Natomiast kampanie zgłoszone w kategorii „Akcje zaangażowane społecznie” jak co roku nominowali internauci, oddając głosy na portalu
kampaniespoleczne.pl. Dalszej selekcji i wyboru nagrodzonych dokonali jurorzy. Ostatecznie statuetka przyznana została kampanii „Jest Akcja nie Wyrzucamy Jedzenia”, której celem było zmniejszenie ilości marnowanej żywności w restauracjach i jednocześnie liczby ludzi cierpiących codziennie z powodu głodu.
Już dziś organizatorzy zapraszają do udziału w X edycji Konkursu, która ruszy w lutym 2018 roku.