Zdarza się, że organizacja w trakcie realizacji projektu zmienia rachunek bankowy. Posługuje się więc innym kontem bankowym niż to, które jest podane w umowie i na które wpłynęła dotacja. Co zrobić w takiej sytuacji, wyjaśnia Marcin Wojdat, Pełnomocnik Prezydenta Warszawy ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi.
PYTANIE ORGANIZACJI POZARZĄDOWEJ:
Komentarz warszawa.ngo.pl:
Jeśli organizacja zmienia numer konta w trakcie realizacji zadania, na które otrzymała dotację, to przede wszystkim musi poinformować o tym Urząd, ponieważ sytuacja ta wymaga przygotowania aneksu do umowy dotacyjnej. Numer konta bankowego podawany jest w umowie dotacyjnej. Choć zapisy w ministerialnym wzorze umowy nie są do końca precyzyjne, w praktyce przyjmuje się, iż podpisując umowę, organizacja zobowiązuje się, że tego rachunku będzie używała do obsługi finansowej dotacji. Zmiana tego faktu wymaga zmiany umowy, a więc jej aneksowania.
W aneksie należy określić, na którym rachunku bankowym będzie dotacja i z którego powinny być dokonywane przelewy na wydatki i wpłaty związane z realizacją zadania publicznego. W uzasadnionych sytuacjach może zdarzyć się, że do obsługi przepływów finansowych w realizowanym zadaniu (projekcie) używane będą dwa rachunki bankowe. Zapisy dopuszczające taką sytuację muszą znaleźć się w aneksie do umowy.
Źródło: CKS