Kraków na jeden dzień stał się miastem o zielonym zabarwieniu. Wszystko za sprawą konferencji „Zielony odcień eventów” zorganizowany 8 kwietnia przez krakowską Fundację Aeris Futuro, działająca na rzecz promocji odpowiedzialnego biznesu oraz zrównoważonego rozwoju. Wydarzenie było inauguracją projektu "Zielone Wydarzenia – Kampania edukacyjno-promocyjna dla świadomego i zrównoważonego stylu życia”.
Kraków na jeden dzień stał się miastem o zielonym zabarwieniu. Wszystko za sprawą konferencji „Zielony odcień eventów” zorganizowany przez krakowską Fundację Aeris Futuro, działająca na rzecz promocji odpowiedzialnego biznesu oraz zrównoważonego rozwoju.
Wydarzenie było inauguracją projektu "Zielone Wydarzenia – Kampania edukacyjno-promocyjna dla świadomego i zrównoważonego stylu życia”. Fundacja otrzymała na ten cel dofinansowanie w ramach programu "Ochrona Środowiska i zrównoważony rozwój ze środków EEA i NORWAY GRANTS, których dysponentem jest firma ECORYS Polska Sp. z. o. o.
Celem konferencji było przybliżenie uczestnikom standardu dotyczącego organizacji „zielonych wydarzeń”.
Spotkanie zgromadziło blisko 50 uczestników. Wśród nich byli przedstawiciele agencji eventowych, zleceniodawcy imprez, reprezentanci organizacji ekologicznych, hotelarze oraz firmy dostarczające produkty i usługi służące organizacji eventów.
Każdy z uczestników otrzymał paczkę z ziarenkami słonecznika do wyhodowania, gdyż słonecznik został logotypem projektu.
O ekologicznych wydarzeniach firmowych organizowanych przez partnerów Forum Odpowiedzialnego Biznesu mówił Przemysław Oczyp z Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Jak wynika z doświadczenia ,większość zielonych eventów organizowanych przez korporacje skierowanych jest do pracowników, klientów lub społeczności lokalnej. Ich celem jest przede wszystkim budowanie świadomości ekologicznej, zmiana codziennych nawyków oraz budowanie pozytywnego wizerunku firmy. IKEA-prowadzi naukę i porady eko jazdy dla użytkowników samochodów służbowych, Provident Polska realizuje są konkursy między poszczególnymi działami dotyczące oszczędności w zużywaniu określonych materiałów czy surowców (np. papieru, energii) w danym okresie czasu. Coca-Cola jest organizatorem akcji
„Nie zatrzymuj. Przetwarzaj po raz pierwszy zorganizowanej dla uczestników festiwalu Coke Live Music Festival 2009; przygotowana w partnerstwie z Organizacją Odzysku Rekopol Celem akcji była edukacja na temat segregacji odpadów i recyklingu oraz zachęcenie młodych ludzi do zbierania zużytych opakowań i oddawania ich do recyklingu. Za zebranie odpowiedniej liczby kubeczków przewidziano atrakcyjne nagrody (czapeczki i torby) wyprodukowane z przetworzonych butelek PET.
Konferencję zakończyła żywa dyskusja dotycząca wyzwań związanych z organizacją zielonych wydarzeń w Polsce. Jak się okazuje jest jeszcze wiele przeszkód. Brak świadomości dotyczącej zrównoważonego podejścia do eventów mała liczbą miejsc, obiektów dbających o ekologię, brak dostawców produktów i usług ekologicznych, wciąż jeszcze wysoka cena produktów przyjaznych środowisku to tylko niektóre z nich.
Jak sugerowała Rebecca Sounders, istotne w procesie zmian jest zaczynanie od małych kroków, wymiana wiedzy i doświadczeń oraz szerzenie dobrych praktyk, co stawia sobie również za cel Fundacja Aeris Futuro podczas 10-miesięcznej kampanii promującej „zielone wydarzenia”.
Konferencja odbyła się 8 kwietnia 2010 w Krakowie, Nowe Herbewo, ul. Lubelska 29.
Źródło: Fundacja Aeris Futuro