Rozpoczynamy comiesięczny cykl podsumowujący działania trzeciego sektora na Facebooku. Co miesiąc, w ręce czytelników ranking popularności działań instytucji obecnych w tym serwisie prezentuje firma Sotrender, my przyglądamy się jedynie organizacjom społecznościowym. A te są tu silne!
Fanpage Trends to comiesięczne zestawienie obrazujące popularność poszczególnych fanpage’y w medium społecznościowym założonym przez Marka Zuckerberga. To ranking, który pozwala porównywać inne profile z danych dziedzin i przygotowywać efektywne strategie obecności w Facebooku. Sotrender, firma opracowująca co miesiąc te statystyki dysponuje też własnym wskaźnikiem – Interactivity Index, sumującym wszystkie aktywności jakie podejmują fani poszczególnych marek. To pozwala określić w co warto inwestować czas.
Styczeń pod znakiem serca
Jak mogliśmy przypuścić niebieski serwis społecznościowy w styczniu był wręcz zdominowany przez czerwone serca. Fani profilu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy generowali ogromny ruch, będąc niezwykle zaangażowanymi w te działania. Bardzo medialna idea tej organizacji pozarządowej sprawiła, że WOŚP w jednym miesiącu na Facebooku polubiło ponad 100 tys. nowych fanów, a organizacja zbliża się do granicy 1 mln fanów. To też zdecydowanie największy fanpage wśród organizacji pozarządowych. Dalej znalazły się: Fundacja Podaruj Dzieciom Słońce (290 tys. fanów, wzrost względem grudnia ub.r. o 1 proc.) i fanpage akcji Kolorujemy (240 tys. fanów, wzrost względem grudnia ub.r. o 1 proc.). Tuż za nimi uplasowały się Fundacja DKMS (ponad 160 tys. fanów, wzrost o 11 proc.) i WWF Polska (ponad 150 tys. fanów, wzrost o 3 proc.).
Dotarcie do zainteresowanych
To na co bezsprzecznie należy zwrócić uwagę, to siła Facebooka i czerpanie z szans, jakie daje. Ten serwis społecznościowy w prosty sposób pozwala na zainteresowania ideą, jakie przyświecają poszczególnym organizacjom pozarządowym.
- Dzięki działaniom edukacyjnym jakie prowadzimy na Facebooku udaje nam się skutecznie zainteresować potencjalnych dawców. Zależy nam głównie na tym, by docierać do osób, które są w stanie i chcą podzielić się cząstką siebie tak naprawdę nic nie tracąc – tłumaczy Agnieszka Zielonka, specjalista ds. marketingu w fundacji DKMS Polska. – Mam wrażenie, że wiedza na ten temat jest wciąż niewielka i Facebook jest takim kanałem, w którym my z powodzeniem możemy edukować ludzi. Ten serwis działa naprawdę świetnie i tak naprawdę jest jednym z ważniejszych kanałów dotarcia – przekonuje Zielonka.
W styczniu br. to jej fundacja osiągnęła największy Interactivity Index wśród organizacji pozarządowych. Wskaźnik ten na podstawie algorytmów opracowanych przez Sotrendera pokazuje jakie medium miało najwięcej wszystkich działań na Facebooku, a więc komentarzy, polubieni i udostępnień. Fundacja DKMS Polska może poszczycić się wysokim zaangażowaniem użytkowników, którzy w poprzednim miesiącu ponad 35 tys. razy udostępnili post z informacją o chłopcu z białaczką pilnie potrzebującym pomocy. - To przesłanie, treść posta jest najważniejsza i wpływa na zaangażowanie odbiorców – mówi Zielonka. – Kluczem do sukcesów osiąganych na naszym fanpage’u jest długofalowe budowanie zaangażowania fanów, którzy nie tylko lubią, komentują czy udostępniają posty, ale są skłonni nieść realną pomoc – informuje.
Źródło: Technologie.ngo.pl