Zakończył się konkurs "PRaktykuj za granicą"! Tegoroczną laureatką została Dorota Grądzka, studentka Uniwersytetu w Białymstoku. Jej projekt okazał się najlepszy spośród 86 prac nadesłanych do oceny jury. Troje laureatów konkursu wyjedzie na wakacyjne staże do biur agencji PR Fleishman-Hillard w Londynie, Dublinie i Brukseli.
Od lutego 2006 trwała III edycja konkursu
public relations „PRaktykuj za granicą”. Trzyetapowe zmagania
studentów zainteresowanych komunikacją społeczną i PR zgromadziły
rekordową liczbę prac – 86 projektów. Do III etapu konkursu jury
zakwalifikowało siedmiu uczestników. Ich ostatnim zadaniem było
przedstawienie swoich pomysłów jurorom w formie prezentacji
multimedialnej. Spośród finalistów jurorzy wybrali laureatów
konkursu.
Pierwsze miejsce zajęła Dorota Grądzka,
studentka prawa na Uniwersytecie w Białymstoku oraz anglistyki na
jednej z prywatnych uczelni. Na drugim miejscu uplasował się
Tomasz Woźniak, słuchacz studiów podyplomowych w Wyższej
Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie. Trzecie
miejsce zajęła Anna Kadzikiewicz, studentka studiów
podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim.
Na laureatów „PRaktykuj za granicą” czekają
trzy wakacyjne staże w biurach agencji PR Fleishman-Hillard: w
Londynie (I miejsce), Dublinie (II) i Brukseli (III). Przeloty do
miejsc odbywania praktyk ufundowały linie Centralwings, a nagrody
pieniężne zapewnia organizator konkursu Instytut Monitorowania
Mediów.
Uczestnicy konkursu tworzyli strategie
komunikacyjne na jeden z dwóch tematów związanych z działalnością
Amnesty International. Prace dotyczyły projektu edukacyjnego AI
PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA – DZIAŁANIE lub strategii komunikacji
dla polskiej sekcji Amnesty International.
Projekty studentów oceniało jury w składzie:
Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR, Gerald Abramczyk,
doradca ds. komunikacji strategicznej, dr Jacek Warchala,
wykładowca Uniwersytetu Śląskiego, Mirella Panek, rzeczniczka
Amnesty International i Anna Sanowska, Dyrektor ds. PR Instytutu
Monitorowania Mediów.
„Zadanie przygotowania strategii dla polskiej
sekcji Amnesty International nie było łatwe, tym bardziej cieszymy
się, że tyle osób zechciało się z nim zmierzyć. Dowiedzieliśmy się
jak studenci i studentki postrzegają Amnesty International,
otrzymaliśmy wiele pomysłów, z których na pewno skorzystamy,
zwłaszcza że właśnie teraz przygotowujemy nową strategię PR dla
naszego stowarzyszenia” – powiedziała Mirella Panek, rzeczniczka
Amnesty International.